Vikarierande lärare i ma/no
Stockholms stad; Vinstagårdsskolan / Grundskollärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grundskollärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; Vinstagårdsskolan i Stockholm Stockholms Stad
117 Utbildningsförvaltningen
Vinstagårdsskolan
Vinstagårdsskolan är en 7-9skola som ligger i Vinsta, Hässelby-Vällingby i västra Stockholm. Skolan startade hösten 2001 och har successivt byggts ut till att idag bestå av ca 520 elever.
Skolan utgår från en helhetssyn vad gäller elevens kunskapsmässiga, personliga och sociala utveckling. Undervisningen är i stor utsträckning ämnesintegrerad. Vi tar ett helhetsansvar för eleverna så att varje elev blir sedd och så att utveckling sker utifrån varje elevs behov. Elevernas samvaro i grupp är av stor betydelse för att skapa trivsel och trygghet.
Skolan är organiserad i arbetsenheter och varje arbetsenhet har sin egen hemvist. Sex arbetsenheter består av vardera ca 95 elever i år 7-9 och ca 6 personal. På skolan finns även en arbetsenhet som består av förberedelseklass, särskild undervisningsgrupp och samundervisningsgrupp. Vidare finns en träningsskola för flerfunktionshindrade elever i år 7-10 och gymnasiet.
På skolan arbetar eleverna under vissa perioder med ämnesintegrerade projektarbeten. Projektarbete innebär ett tidsbegränsat arbete med tydlig start- och slutdatum. Oftast inleds projektperioden med en gemensam upptakt och en gemensam avslutning i form av t ex dramatisering, film, power point, utställning. Arbetspassen är längre, sammanhängande och anpassade till projektinnehållet. Projekten sker i perioder då det ordinarie schemat bryts och eleverna enbart arbetar med det då aktuella projektet.
Syftet med att projekten är ämnesintegrerade är att eleverna ska få möjlighet att se helheter och sammanhang och inte bara se världen uppdelad i olika skolämnen. Arbetsmetoderna kan variera t ex problemorienterat arbetssätt, storyline, fallbeskrivningar, skapande eller undersökande arbetssätt. I de flesta projekt ingår ett praktiskt-estetiskt ämne för att väva samman teori och praktik. Olika typer av gruppindelningar kan förekomma allt efter projektens natur t ex åldersblandade grupper, intressegrupper, åldershomogena grupper, nivågrupper.
Till varje projektarbete finns en projektbeskrivning med syfte, ämnesinnehåll, arbetssätt, projektmål och betygs- och kravnivåer avseende såväl sociala och personlighetsutvecklande kunskaper som ämnes- och färdighetskunskaper.
I projekten fungerar läraren som handledare och är ansvarig för den kontinuerliga dialogen med enskilda elever och grupper om projektets planering, genomförande, redovisning, bedömning samt för återkoppling och reflektion kring arbetsprocessen.
vi söker nu en vikarie för en av våra lärare i ma/no som ska vara tjänsledig under vårterminen.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rektor Karin Langlet,08-508 05 605
LR 08 42 300
Lärarförbundet 508 05 038
Tillträde: 2009-01-07
Publiceringsdatum2008-11-10Arbetstider och omfattningHeltid 2009-06-10
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-12-01
Ansökan skickas till:
Karin Langlet, Vinstagårdsskolan
Sorterargatan 26
162 50 Vällingby
Ange följande referens när du ansöker: mano/VT2009
Ansökan kan skickas till e-postadress:
karin.langlet@utbildning.stockholm.seKontaktFöretagStockholms stad; Vinstagårdsskolan
AdressStockholms stad; Vinstagårdsskolan
Utbildningsförvaltningen
Jobbnummer 349098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.