Vikarierande Kundservicechef
Kalix / Försäljningsjobb / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalix i Kalix,
Haparanda,
Stockholm,
Nacka eller i
hela Sverige Kalix Tele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till övertagande av hela växelfunktionen samt kundtjänstuppdrag - med tillgänglighet dygnet runt, året om.
Våra välutbildade telefonister i Kalix, Haparanda, och Stockholm behärskar svenska, finska, norska samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter, kommuner och organisationer. Kalix Tele24 grundades 1992 och har idag cirka 150 anställda.
Tjänsten
Vår Kundservicechef går på föräldraledighet och vi söker nu en vikarie. Som Kundservicechef har du budget och intäktsansvar för Kundserviceavdelningen och svarar för att Kalix Tele24:as kundservice håller en hög servicegrad och genererar merförsäljning. Du leder ca 10 erfarna medarbetare i Kalix och Stockholm och ansvarar för att existerande rutiner följs men även implementering och utveckling av nya processer efter behov. Kundserviceavdelningen är ett nav i verksamheten och samverkar med alla avdelningar i bolaget samt externa kontakter med kunder och partners. Vidare bistår man marknad- och säljledning samt ingår i styrgrupper i leveransprojekt.
Rollen ingår i produktionsledningen och du rapporterar till produktionschef. Denna tjänst är ett vikariat på 12 månader, med chans till förlängning.
Vem söker vi?
Du är ansvarsfull, kommunikativ och har en coachande ledarstil samt anpassar ditt ledarskap efter det situationen kräver. Att fatta beslut samt ge och ta ansvar är naturligt för dig och du tar till dig nya idéer och initiativ till förändringar. Du agerar med integritet och brinner för att skapa en atmosfär där medarbetarna trivs och utvecklas. Kommunikation i såväl tal som i skrift är naturligt för dig och du värdesätter kvalitet och hög produktivitet och leverans. Du är mån om samt duktig på att underhålla relationer, såväl interna som externa.
Kvalifikationer
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet och/eller förståelse för kundservice, kundrelationer och merförsäljning
- Lämplig utbildning för tjänsten
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
Meriterande är:
- Erfarenhet från branscher som Telecom och/eller ContactCenter
- Kunskap i övriga nordiska språk
- Utbildning/erfarenhet av coachande förhållningssätt
- Eftergymnasial utbildning och/eller ledarskapsutbildning
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader och tillträde sker enligt överenskommelse, dock senast 1 maj.
Besök gärna
www.kalixtele24.se samt våra sidor på Linkedin och Facebook.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 maj Visstidsanställning
Publiceringsdatum2017-02-09ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-02
Ange följande referens när du ansöker: 2017/4
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael Persson, Produktionschef 070-523 53 28
Catarina Johansson 070-399 50 51
FöretagKalix
AdressKalix
Allèvägen 7
95227 Kalix
KontorsadressAllèvägen 7
Jobbnummer 3311901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.