Vikarierande kommunsekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Kommunkansliet har hand om nämndsadministrationen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet. Kommunkansliet svarar även för administrativt stöd för överförmyndaren och valnämnden samt sekreterarskap för vissa av kommunens bolag.

Inom kommunkansliet ligger även samordning av arbetet med långsiktig hållbar utveckling, samordning av brottsförebyggande arbete och folkhälsofrågor, utrednings- och planeringsarbete, statistiksammanställningar, administrationen för allmänna val, administration av borgerlig vigsel samt vissa juridiska frågor.

Vår ordinarie kommunsekreterare är föräldraledig och vi söker därför en vikarie på tjänsten.

Publiceringsdatum
2012-09-05

Dina arbetsuppgifter
Beroende på utbildning och erfarenhet kan arbetet innebära varierande arbetsuppgifter inom nämndsadministrationen. Det kan bland annat innebära ansvar för postöppning och kommunens officiella e-post, ärenderegistrering, ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar samt skriva och expediera protokoll. På enheten ligger ansvaret för att vara sekreterare på kommunstyrelsens och dess utskotts sammanträden, arbetsutskott och personalutskott samt sekreterarskapet vid kommunfullmäktiges sammanträden. Vidare ansvarar enheten för sekreterarskap för vissa av kommunens bolag.

Kvalifikationer
Vi tror att du har någon form av relevant högskoleutbildning, tillika några års arbetslivserfarenhet. Lyhördhet, noggrannhet, en god serviceanda och förmåga att hantera stressiga situationer är viktiga egenskaper för att klara jobbet. Vi värdesätter en god social kompetens och samarbetsförmåga.

Eftersom det är ett litet kontor med stort serviceansvar, läggs särskild vikt vid personliga kvalifikationer som bidrar till god service, effektivitet och en positiv arbetsmiljö.

Arbetstider och omfattning
Heltid, vikariat till och med den 31 augusti 2013.
Tillträde snarast efter överrenskommelse.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2012-09-23.

Urval sker fortlöpande!

Välkommen att ansöka via extern webbplats www.hrsupporten.se/arboga.php
Referensnr 02/12.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-23
Ange följande referens när du ansöker: 02/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Inga-Greta Carneland Hörnström, 0589-87009
Kommunsekreterare Ylva Petersson, 0589-87007
HR-specialist Jennie Ölmerud, 073-765 71 24

Facklig kontakt
Vision Carl Johan Victorin, 0589-87083
SSR Clary Burman, 0589-871 50

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Smedjegatan 5
73221 Arboga

Jobbnummer
1333063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: