Vikarierande kommunikatör med webbansvar

Bergs kommun / Marknadsföringsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Vi söker nu en vikarierande kommunikatör, som under ett års tid vill arbeta med förvaltning och utveckling av vår webb och intranät. Är du en självgående och driven person, med god erfarenhet av kommunikationsarbete, så kan du vara den vi söker!

Publiceringsdatum
2022-09-19

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör med webbansvar har du strategiskt och operativt ansvar för kommunens webbplattform och webbplatser (i synnerhet SiteVision), så som externwebb och intranät. Du är huvudansvarig för dess övergripande struktur, utveckling och för att presentation av innehåll stöder våra målgruppers behov, i linje med webbplatsernas fastställda mål och syfte. Ditt uppdrag är att förvalta och utveckla våra webbplattformar och webbplatser utifrån tydligt användarperspektiv. I arbetsuppgifterna ingår att agera beställare gentemot externa leverantörer, utbilda webbredaktörer och själv skapa visst innehåll till webbplatserna.

I din roll säkerställer du också att kommunens webbplatser lever upp till gällande lagkrav, bland annat kopplat till webbtillgänglighet och begriplighet. En viktig del av ditt arbete är att bidra till kommunens övergripande digitaliseringsarbete, gällande både tjänster och kommunikation. Du säkerställer att digital teknik nyttjas i syfte att ge god service, nå ut till våra målgrupper och uppnå våra verksamhetsmål. Utöver detta ingår att:

• Ansvara för att förvaltning, utveckling och samordning av kommunens webbplattformar samt e-tjänstplattform sker utifrån en tydlig strategi, i syfte att uppnå kommunens övergripande mål.
• Fördela ansvar mellan interna och externa användare, i syfte att utveckla och optimera användningen våra webbplatser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom kommunikation, gärna med webbinriktning, samt goda kunskaper inom webbdesign, webbpublicering och användarvänlighet. Tidigare erfarenhet från arbete inom kommunikation, samt med design, programmering och utveckling av webbplatser är ett krav. Du har även god kännedom om vilka krav som ställs på offentliga webbplatser.

Vidare är det meriterande som du har erfarenhet från politiskt styrda organisationer samt projektledning. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt inom klarspråk och tillgänglig kommunikation. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och det är därför meriterande om du har kunskap om sydsamisk kultur och språk.

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven, initiativtagande och självgående, samtidigt som du har god förmåga att samarbeta med andra. Frihet under ansvar är något som tilltalar dig och du har god förmåga att självständigt identifiera, initiera och driva utvecklingsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du även vara serviceinriktad samt ha stort intresse för utveckling inom digital kommunikation och webbutveckling.

Vi erbjuder
Som kommunikatör med webbansvar erbjuder vi ett spännande, variationsrik och mångdimensionellt uppdrag. Du ges
möjlighet att utveckla såväl den här tjänsten, samt Bergs kommuns övergripande
kommunikationsarbete, utifrån din kompetens. Vidare finns möjlighet till visst distansarbete samt semester- och pensionsväxling. Vi har även en förmånsportal
med ett brett utbud.

Tjänsten är ett vikariat under ett år, med start 1 februari 2023 (eller enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på Stabsavdelningen!

Kontaktinformation
Jesper Tjulin, Stabschef, (+46) 0687-161 82, jesper.tjulin@berg.se

Anna-Lena Högström, Kommunikationsansvarig, (+46) 0687-16112, Anna-Lena.Hogstrom@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Ängesvägen 4

840 40 Svenstavik

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4560618827".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergs kommun (org.nr 212000-2502), http://www.berg.se

Kontakt
Kommunikationsansvarig
Anna-Lena Högström
Anna-Lena.Hogstrom@berg.se
(+46) 0687-16112

Jobbnummer
6990756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: