Vikarierande innesäljare
Posten Logistik AB / Säljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Posten Logistik AB i Västerås,
Sigtuna,
Uppsala,
Upplands Väsby,
Örebro eller i
hela Sverige Vikarierande innesäljare till i Försäljning i Logistik Sverige
Logistik är ett av fyra affärsområden inom Posten Norden. Affärsområde Logistik drivs med en landstruktur som bas, där Sverige ingår som en del. Enheten Försäljning i Logistik Sverige ansvarar för försäljning av Logistiks erbjudande i Sverige. Enheten Innesälj ansvarar för telefonförsäljningen inom Försäljning. Vi behöver nu en vikarierande innesäljare till enheten Innesälj från och med nu och fram till och med 2014-01-31. Stationeringsorten är Västerås, dit enheten Innesälj planeras flytta från Solna.
Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Vad innebär arbetet?
• Etablera professionella relationer med nya kunder. Ringa dem, identifiera och definiera behov och volymer av standard- och andra tjänster i Postens tjänste- och produktportfölj. Kommunicera behov till berörda funktioner i Posten.
• Genomföra utgående samtal till dedicerade kunder för att prospektera, offerera och göra avslut.
• Hålla dig uppdaterad om Postens säljsystem och -processer, aktuella prislistor, tjänste- och produktportfölj samt säljstödsmaterial.
• Hålla dig informerad om relevant utveckling och förändring på marknaden.
• Uppdatera kontinuerligt säljstödssystemen med kontaktuppgifter för befintliga och potentiella kunder vid aktiviteter och förändringar.
• Uppföljning av gjorda affärer. Säkerställa att kund skickar enligt plan. Vid behov borttag av kundnummer.
• Skriva offerter och avtal
• Arbeta utifrån Postens process Sälja Tjänst. Registrera och rapportera aktiviteter och säljresultat löpande i SAP
Vem söker vi?
• Du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna också eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller marknad.
• Du har dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning.
• Du har hög resultatinriktning och arbetar målinriktat.
• Du har förmågan och viljan att arbeta med telefonförsäljning.
• Du har förmåga att göra avslut/affärer
• Du har erfarenhet av och kunskap om logistikbranschen.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
• Du är bra på att samarbeta och har lätt för att knyta kontakter.
Publiceringsdatum2013-04-29Kontaktperson för detta jobbPernilla Hedström, telefon 0104-365 130
För fackliga kontaktpersoner se
www.postnord.se/fackligaSå ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Hedström 010-436 51 30
FöretagPosten Logistik AB
AdressPosten Logistik AB
Terminalvägen 24
72101 Västerås
Jobbnummer 1536484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.