Vikarierande hyresadministratör

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
2025-05-12


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund, Berg eller i hela Sverige

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Fastighetsavdelningen inom Härjedalens kommun söker nu en hyresadministratör till ett vikariat (75%) i Sveg. Kommunens fastighetsavdelning ansvarar från och med 1 mars 2024 för den löpande förvaltningen samt fastighetsskötseln av Kommunens och Härjegårdar Fastighets AB fastigheter. Detta innebär att fastighetsavdelningen förvaltar total ca 150 000 m2 lokaler och ca 900 lägenheter.

Publiceringsdatum
2025-05-12

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör kommer du att arbeta inom enheten administration där Fastighetschefen ansvarar och rapporteras till.

Arbetet är varierande och du kommer att arbeta inom en liten och tajt organisation där det är naturligt att vi stöttar och hjälper varandra.



Arbetsuppgifter som du bland annat kommer att utföra:

• Hyresavisering och upprättande av lokalhyresavtal

• Lägga upp autogiron

• Inkassoärenden

• Hemsidearbete för bolaget Härjegårdar Fastighets AB

• Fakturering och debitering av hyror

• Handläggning av rutiner kring olika betalösningssätt för inbetalningar och aviseringar som tex autogiro, elektriska betalningar och därmed kontakt med kunder och olika myndigheter som banker CTD-byråer etc

Du kommer även att vara systemägare av Vitec som är kommunens hyressystem samt se till att fakturering och debitering av hyror sköts.

Placering av tjänsten är i Sveg men eventuell möjlighet att arbeta del av tid på distans. Vikariatet beräknas pågå minst till 31/8-25.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning

• Erfarenhet inom administrativt arbete i 3-5 år

Meriterande:

• Examen inom ekonomi

• Erfarenhet av hyresadministration

• Arbete med hyressystemet Vitec

Vi söker dig som är självgående och driven i din yrkesroll.

Du ska vara trygg i att ta egna beslut och arbeta tillsammans med en liten och tajt organisation.



Tillträde snarast möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden.

Kontaktinformation
Anders Sjöholm, Chef Fastighetsavdelningen, 068016969, anders.sjoholm@herjedalen.se

Kicki Jonasson, Ombud Vision, 068016367, Kicki.Jonasson@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4963758529".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Chef Fastighetsavdelningen
Anders Sjöholm
anders.sjoholm@herjedalen.se
068016969

Jobbnummer
9332799

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: