Vikarierande HR Business Partner till Åhléns

Åhléns / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns i Göteborg, Uddevalla, Lidköping, Jönköping, Skövde eller i hela Sverige

Till vår HR avdelning söker vi nu en vikarierande HR Business Partner då en av våra kollegor ska gå på föräldraledighet!

Ditt huvudsakliga uppdrag är att agera chefsstöd samt att stärka våra ledare i det dagliga ledarskapet för att möjliggöra utveckling och framgång hos våra medarbetare.
Vi är i ett spännande skede där vi ser att HR kan skapa mervärde genom att tillsammans med våra chefer driva kultur- och medarbetarfrågor till ett ökat engagemang och framgång. Åhléns är ett företag i händelsernas centrum! På den snabbrörliga arena vi befinner oss på så behöver du kunna hantera ständig utveckling och förändring.

Rollen innebär:

- Tillhandahålla Åhléns regionchefer, varuhuschefer och varuhusorganisationer de bästa förutsättningar att kunna utöva ett hållbart ledarskap med kvalité, i alla HR relaterade ärenden
- Chefscoachning
- Bistå chefer i fackliga relationer och förhandlingar
- Säkerställande av att beslutade HR processer genomförs och implementeras
- Chefsrekrytering
- Ansvar för löpande medarbetarprocesser

Som HR Business Partner jobbar du nära övriga HR kollegor och rapporterar till Åhléns HR chef i Stockholm.

Vi letar efter

Vi söker en lösningsorienterad person med flerårig erfarenhet av brett HR arbete, väldigt gärna från detaljhandel! Du har en akademisk utbildning inom personal eller HR området och är van att stötta chefer och organisationer i olika HR processer. Det är viktigt att du har god erfarenhet av arbetsrätt, förhandlingar och förändringsledning.

Vi söker dig som är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget. För att lyckas i rollen är det viktigt att kunna hålla en god balans mellan att jobba konsultativt och där så behövs kunna rycka in operativt.

Du motiveras av att bidra till framgång och trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar men där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.

Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader, gärna med start i juni eller enligt överenskommelse.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Erbjudande

Här erbjuds du möjlighet att få vara del av en dynamisk och händelserik organisation. Utveckling är en naturlig del av Åhléns, både som företag och på en individuell nivå. Vi genomför utbildningar inom bland annat ledarskap, kundbemötande samt erbjuder webbutbildningar och seminarier inom flera områden. För nyanställda har vi ett uppskattat introduktionsprogram för att du snabbt ska lära känna Åhléns och dina nya kollegor.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat 1 år

Publiceringsdatum
2019-03-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns

Adress
Åhléns
RINGVÄGEN 100
11860 Stockholm

Kontorsadress
RINGVÄGEN 100

Jobbnummer
4667092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns: