Vikarierande Förvaltningschef till Miljö- och byggförvaltningen

Vindelns kommun, Stab och ledning / Administratörsjobb / Vindeln
2024-11-29


Visa alla administratörsjobb i Vindeln, Vännäs, Bjurholm, Umeå, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vindelns kommun, Stab och ledning i Vindeln

TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vår organisation formas genom våra medarbetare.

Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en vikarierande förvaltningschef till miljö- och byggförvaltningen. Varmt välkommen med din ansökan!

VÅRT ERBJUDANDE
Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar

DITT NYA JOBB
Miljö- och byggförvaltningen är en liten förvaltning med bred, samlad kompetens. Förvaltningen har tillsyns- och handläggningsansvar inom områdena för miljöbalken, livsmedel, alkohol, tobak, plan- och bygglagen samt viss trafik. Som förvaltningschef har du budgetansvar, personalansvar, verksamhetsansvar och är ansvarig gentemot miljö- och byggnadsnämnden. Du är en del av kommunens ledningsgrupp och är delaktig i kommunens övergripande utvecklingsarbete. Du värnar om arbetsmiljön inom verksamheten samt verkar för god service och gott bemötande.

DIN KOMPETENS
Vi söker i första hand dig som har en bakgrund inom ledande uppdrag, gärna inom kommunal verksamhet. För att bli aktuell för denna tjänst behöver du även ha en lämplig akademisk examen som exempelvis miljöinspektör, byggnadsinspektör, samhällsplanerare, ingenjörsutbildning eller annan lämplig utbildning. Eftersom du kan behöva stötta upp med handledning är det positivt om du har erfarenhet av något av ovanstående områden. Det är positivt om du har tidigare erfarenhet av och god förståelse om kommunal verksamhet.

Vi söker en ledare som är trygg och säker i sitt beslutsfattande. Som ledare stöttar du dina medarbetare och vägleder dem vid behov i deras beslutsfattande. Du värdesätter relationen med arbetsgruppen och har en god samarbetsförmåga. Du behöver även kunna arbeta självständigt och ha en förmåga att ställa om och prioritera efter rådande förutsättningar. Uppdraget kräver även att du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

KRAV
B-körkort

DIN NYA ARBETSPLATS
Miljö- och byggförvaltningen är en liten förvaltning med nio medarbetare uppdelade på två områden. Här finns, förutom en bred samlad kompetens, även en god sammanhållning och trivsel. Vi har ett nära samarbete över områdena, som främst är miljö- och hälsoskydd, livsmedel och plan- och byggområdet. Vi samverkar även med flera närliggande kommuner, bland annat genom månadsvisa träffar. Samarbete är helt enkelt en stor del av förvaltningens vardag. Vi hoppas att du vill bli en del av Vindelns kommun.

VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vindeln ska vara hemma - för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret - precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln

Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln



ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Vikariat under perioden februari - oktober 2025

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2024-02-17 eller enligt överenskommelse

BRA ATT VETA

Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.

Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk.

Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/

Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

www.facebook.com/vindeln

www.linkedin.com/company/vindelns-kommun

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/87".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vindelns kommun (org.nr 212000-2544)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Vindelns kommun, Stab och ledning

Kontakt
Therese Berg
0933-14052

Jobbnummer
9038342


 

Prenumerera på jobb från Vindelns kommun, Stab och ledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vindelns kommun, Stab och ledning: