Vikarierande färdtjänstutredare till Södermalm

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor ca 130000 invånare i området.

Vid beställarenheten för äldre arbetar ca 60 personer. Enhetens medarbetare består av fem färdtjänstutredare, ett fyrtiotal biståndshandläggare samt avgiftshandläggare, administratörer, samordnare, controllers och två undersköterskor som arbetar med tryggt mottagande i hemmet. Enheten har en enhetschef och tre biträdande enhetschefer.

Publiceringsdatum
2022-05-16

Dina arbetsuppgifter
En av våra färdtjänstutredare är föräldraledig och vi söker därför en vikarie under tiden. Vikariatet sträcker sig fram till den 31 augusti 2022.

Arbetet innebär att du utreder behovet av färdtjänst för personer i alla åldrar utifrån lagen om färdtjänst. Utredningen gör du när du fått in ansökan och läkarintyg. Du skickar sedan handlingarna till trafikförvaltningen, som ansvarar för att fatta beslutet.

I tjänsten har du kontakt med många olika personer via telefonsamtal, byråbesök och hembesök.

Kvalifikationer
Vi har som krav att du har minst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredning och handläggning, gärna inom färdtjänst. Vidare behöver du ha god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift samt vara tydlig och pedagogisk när du kommunicerar. Samarbetsförmåga är ytterligare en viktig egenskap.

Vem är du?

Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du har ett gott bemötande och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt.

Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka dig själv och andra på olika sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Du får en introduktion som är anpassad utifrån dina tidigare erfarenheter och kunskaper. Vi kan erbjuda dig ett varierande och utvecklande arbete och engagerade kolleger.

Södermalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor i Hammarby sjöstad, i närheten av Mårtensdal (där tvärbanan har station) och inte långt ifrån Gullmarsplans tunnelbanestation.

Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsperioden.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2022-08-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/3465".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Beställare Äldreomsorg

Kontakt
Helena Pihlgren
08-50813179

Jobbnummer
6646247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: