Vikarierande Ekonomiassistent och receptionist
KB Components AB / Ekonomiassistentjobb / Örkelljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örkelljunga,
Perstorp,
Klippan,
Markaryd,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KB Components AB i Örkelljunga,
Gislaved eller i
hela Sverige KB Components är ett globalt växande företag med en omsättning på ca 1 200 MSEK där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter. Företagets tre övergripande målsättningar är tillväxt, lönsamhet och trivsel, inom vilka vi aktivt arbetar för att bli ett av världens bästa plastföretag! Vårt huvudsakliga kundsegment finner du inom fordonsindustri, möbelindustri och belysningsteknik. Utveckling, produktion och försäljning sker i någon av våra anläggningar i Örkelljunga, Anderstorp, Gislaved, Kaunas i Litauen, Zilina i Slovakien Puebla i Mexiko, Windsor i Kanada och Wuxi i Kina.
Under de senaste åren har bolaget haft en mycket positiv utveckling och står nu i en stark position för att möta framtiden. Genom organisk tillväxt och förvärv har vi uppnått en välbalanserad produkt- och kundportfölj. Som anställd kommer du vara en betydande kugge och en del av en industriell elit i ett företag som levererar utveckling och produktion av högteknologiska polymera komponenter till marknadens mest krävande kunder.
Vikarierande Ekonomiassistent och receptionist till KB Components i Örkelljunga
Vill du arbeta med ekonomi och samtidigt vara det första ansiktet våra besökare möter? I så fall har vi möjligheten för dig då vår ekonomiassistent och receptionist kommer att vara föräldraledig.
Tjänsten är placerad på KB Components nyrenoverade huvudkontor i Örkelljunga. Här kommer du ingå i ett team med 7 glada kollegor där du i huvudsak kommer att vara ansvarig för receptionen samt ansvarig för fakturahanteringen.
Publiceringsdatum2021-03-05Om tjänsten Som ekonomiassistent och receptionist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara:
Receptionsarbete såsom att säkerställa att det ser snyggt och trevligt ut i entré och reception
Ta emot besökare och säkerställa besöksregistrering
Posthantering samt postsortering
Leverantörsreskontra
Fakturaskanning i Monitor
Avstämningar
Vara behjälplig vid månadsbokslut
Tjänsten är på 50% med arbetstid helgfri måndag- fredag mellan 08.00-12.00.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en gymnasialutbildning i ekonomi.
Du har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel. Erfarenhet av Monitor ses som meriterande. Då vi arbetar internationellt behöver du behärska både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att passa in i denna roll bör du som person vara noggrann och strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medarbetare, kunder, leverantörer samt andra företagsintressenter bör du ha en naturlig positiv och social attityd. Utöver det är du prestigelös och trivs i en varierad roll med många spännande uppgifter.
Så ansöker duVarmt välkommen in med din ansökan märkt "Ekonomiassistent" till
jobb@kbcomponents.com Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan till oss så snart som möjligt dock senast den 21 mars 2021
För mer frågor om tjänsten kontakta Maria Gumabon, CFO på 0435-561 77 eller Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld HR Director på 0435-561 24.
I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-21
AdressKB Components AB
INDUSTRIGATAN
28685 ÖRKELLJUNGA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Receptionist".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare KB Components AB (org.nr 556081-6653),
http://www.kbcomponents.com Industrigatan (
visa karta)
286 85 ÖRKELLJUNGA
Ansökan E-post:
jobb@kbcomponents.com Jobbnummer 5610809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.