Vikarierande butiksföreståndare

Lindra Ideell Fören / Chefsjobb / Nacka
2025-10-31


Visa alla chefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindra Ideell Fören i Nacka, Stockholm, Vallentuna, Kungsbacka, Växjö eller i hela Sverige

AB Lindra Sverige söker vikarierande butiksföreståndare till Lindra secondhand i Sickla köpstad
Den självklara platsen för dig som gillar människor, second hand och försäljning.
Då vår butiksföreståndare i Sickla köpstad kommer att vara tjänstledig söker vi nu en vikarierande butiksföreståndare.
När du väljer att bli en medarbetare i Lindras butiker kommer det att innebära att du får vara med och göra en insats för andra. Överskottet från Lindras butiker går nämligen till biståndsinsatser genom Human Bridge stiftelse.
Human Bridge Stiftelses främsta syfte är att förbättra levnadsvillkor för utsatta människor genom (bistånds)insatser i form av materialbistånd. Primärt handlar detta om att samla in och rekonditionera/reparera sjukvårdsutrustning och material som sedan doneras till sjukhus runtom i världen. På så sätt vill vi bidra till att öka kvaliteten på den vård som erbjuds människor i utsatta länder. Härutöver förser vi även människor med kläder och andra förnödenheter i humanitära insatser. www.humanbridge.se
I våra butiker och verksamheter erbjuder vi också arbetsträning och praktik för människor som ligger långt från arbetsmarknaden och behöver en nystart.
Din roll
Som butiksföreståndare i Lindra förväntas du planera, arbetsleda, följa upp och utveckla verksamheten i den aktuella butiken. Detta betyder att du har ansvar för butikens verksamhet genom daglig ledning och fördelning av arbetet med fokus på försäljning.
Detta sker praktiskt genom daglig ledning och fördelning av arbetet för anställd personal såväl som för deltagare i arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering, praktik samt volontärarbete.
Rollen innebär även ett kontinuerligt arbete med att säkerställa rätt kvalitet vad gäller:
• Schemaläggning
• Introduktion, arbetsledning och bemötande av anställda
• Introduktion, handledning och bemötande av deltagare i verksamheten i samarbete med andra medarbetare.
• Beredning av varor till försäljning i butik
• Efterlevnad av fastställda rutiner i verksamheten
• Försäljningsprocessen inklusive bemötande av kunder
• Personal- och arbetsmiljöansvar, där vissa uppgifter ges i särskild och personlig delegering.
• Kommunikation med samarbetspartners (Arbetsförmedlingen, kommun, Försäkringskassan, etc.)
Genom intern återkoppling till och i samråd med andra ledare, bidrar ditt arbete till utvecklade arbetssätt inom organisationen där du kommer att rapportera till regionansvarig som du har ett nära samarbete med.
Erfarenhet och övriga särskilda kunskapskrav
• 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande genom erfarenhet
• Erfarenhet från arbete och arbetsledning i secondhand-butik
• Förståelse för ekonomiska rapporter och analys därav
• Förståelse för arbetsrättsliga regler och sammanhang
• B-körkort
• Har lätt att utrycka dig flytande på svenska i tal och skrift
Vi tror att du:
Har en god förmåga att arbeta målinriktat och metodiskt och ser helheten i verksamheten. Vidare är du tydlig i din kommunikation, vågar ta ett stort ansvar hitta lösningar för att skapa en god arbetsmiljö med fokus på försäljning och kundmöten. Du är van att arbeta mot uppsatta mål och har erfarenhet av budgetarbete samt ekonomisk uppföljning.
Många händelser och många personer kommer att efterfråga din uppmärksamhet - och det behöver du förhålla dig till på ett lugnt sätt. Du behöver kunna avgöra både vad som är viktigt och vad som är bråttom.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut.
Vi kommer att vilja att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. Nedan kan du ansöka om utdrag ut belastningsregistret.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Vi förutsätter att du:
• är en social och lyssnande person som har lätt för relationsbygge och har ett engagemang och hjärta för människor i och i risk för utanförskap
• har fokus på försäljning och goda kundmöten
• är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang och känner dig trygg med att arbeta i en mångkulturell kontext
• är självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat för att utveckla verksamheten och driva processer framåt
• delar vår värdegrund om människors lika värde.
Meriterande om du därtill har:
• erfarenhet av socialt arbete med människor i utsatta livssituationer
• erfarenhet av samverkan mellan offentliga myndigheter och idéburen sektor
• en social och kommunikativ förmåga
Vi erbjuder dig
Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal genom Handelsanställdas förbund/Detaljhandelsavtalet.
Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Arbetsgivaren
AB Lindra Sverige https://lindra.se
Din ansökan skickar du till ansokan@lindra.se
Ansök senast 2025-12-31. Märk din ansökan med " Butiksföreståndare Sickla".
Tillträde efter överenskommelse under våren 2026 eller tidigare.
För frågor om tjänsten svarar Regionansvarig Mia von Arnold och Butikschef Isabelle Fagan.
mia.von.arnold@lindra.se
isabelle.fagan@lindra.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-31
E-post: ansokan@lindra.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Butiksföreståndare Sickla".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindra Ideell Fören
Smedjegatan 2 (visa karta)
131 54  NACKA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindra second hand

Jobbnummer
9583515

Prenumerera på jobb från Lindra Ideell Fören

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindra Ideell Fören: