vikarierande Biståndsbedömare

Vallentuna kommun / Administratörsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har ca 30 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt.
SOCIALFÖRVALTNINGEN
Socialförvaltningen består av 350 engagerade medarbetare som arbetar med att ge stöd inom socialtjänst, vård och omsorg. Vår verksamhetsidé är att låta varje kunds behov och önskemål utforma vårt arbete. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och har ambitionen att ständigt utvecklas.
Enheten för äldre-och funktionshindrade består av 11 medarbetare som ansvarar för myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen och Lag om stöd och service för vissa funktionshindrade. Vi söker nu en vikarierande biståndsbedömare inom området äldre-och funktionshindrade utifrån Socialtjänstlagen.

Publiceringsdatum
2010-12-17

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsutövning av ärenden enligt socialtjänstlagen inom området äldre och funktionshindrade, Vi arbetar i nära samverkan med externa och interna utförareverksamheter samt med andra aktörer inom kommun och landsting.

Bakgrund
Vi söker dig som har en socionom utbildning eller annan adekvat högskoleutbildning och har erfarenhet av myndighetsutövning inom området äldre och funktionshindrade.
Vi ser att du har goda kunskaper inom lagområdet samt god dokumentations förmåga och behärskar svenska språket i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person är du professionell och sätter kunden i fokus. Du har förmågan att ta eget ansvar och van att arbeta självständigt, mycket god förmåga att samarbeta med såväl den enskilde och dennes företrädare samt de samverkans partners som du möter i ditt uppdrag.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2011-09-16 omfattning på tjänsten är heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning
Vill du veta mer om tjänsten
Annette Malmstedt samordnare eller Helena Åhman enhetschef nås via kommunens växel 08-587 85000
Mer information och fackliga representanter hittar du på http://www.vallentuna.se under Sök lediga jobb.
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan, senast den 2009-12-30 OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
SOCIALFÖRVALTNINGEN
Socialförvaltningen består av 350 engagerade medarbetare som arbetar med att ge stöd inom socialtjänst, vård och omsorg. Vår verksamhetsidé är att låta varje kunds behov och önskemål utforma vårt arbete. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och har ambitionen att ständigt utvecklas.
VALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun är certifierad Investor In People (IiP), ett internationellt kvalitetssystem för att förbättra organisationens resultat genom att utveckla medarbetarna. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helena Åhman, Enhetschef, 08-587 85000

Företag
Vallentuna kommun

Adress
Vallentuna kommun
Tuna Torg
18686 VALLENTUNA

Jobbnummer
804121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: