Vikarierande assistent

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV) i Göteborg, Karlskrona, Simrishamn, Luleå eller i hela Sverige

Havs- och vattenmyndigheten är en miljömyndighet med sitt huvudsäte i Göteborg. Bland våra 260 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi tar ansvar för att hav och sötvatten nyttjas men inte överutnyttjas. Vi utgår från ekosystemens och människans behov nu och i framtiden. Detta gör vi genom att samla kunskap, planera och fatta beslut om insatser för en bättre miljö. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt.

Myndigheten ska arbeta för levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla.

Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och kommer till sin rätt. Det betyder att vi välkomnar olika erfarenheter, bakgrunder och personligheter som kan föra oss och vår verksamhet framåt.

Havs- och vattenmyndighetens avdelning för fiskförvaltning söker nu till enheten för landningskontroll en vikarierande assistent.

Publiceringsdatum
2016-10-25

Arbetsuppgifter
Havs- och vattenmyndighetens avdelning för fiskförvaltning ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område. Avdelningen ansvarar också för att de fiskekvoter Sverige tilldelats inte överskrids. Detta sker genom att vi följer det svenska fiskets rapportering, kontrollerar hur fisket bedrivs samt beslutar om fiskestopp. Enheten för landningskontroll är en av fem enheter på avdelningen. Enheten består av tre sektioner vilka ansvarar för kontroll och rapportering av fisket. Vi arbetar både med fältkontroller och med registrering, granskning och kontroll av uppgifter i dokument från fiskets rapportering.

I arbetet som assistent ingår registrering, granskning och kvalitetskontroll av yrkesfiskets rapportering. Du ger support avseende regler, rapportering och e-tjänster inom området. Du scannar, arkiverar och sorterar inkomna dokument. Inom enhetens ansvarsområde arbetar du även med att skriva informationstexter till hemsida och brevutskick. Andra uppgifter för dig är att vara med vid upphandling av dokument, kläder och annan utrustning till enheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller lång arbetslivserfarenhet som bedöms som motsvarande.
Vidare har du minst ett års erfarenhet från arbete inom support- eller administration innefattande telefonkontakt med kund. Eftersom våra IT-verktyg ständigt utvecklas krävs även att du är en van IT-användare och har vana av att jobba med Officepaketet.
Det är en fördel med erfarenhet av liknande arbete. Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk och administrativa system av relevans för arbetsområdet. Det är därför även meriterande om du redan har kunskaper om fisket och dess regelverk samt om du har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Arbetet kräver att du skall inhämta uppgifter externt via telefon, e-post och brev och vi utgör ofta ett stöd till fisket i dess rapportering. Av de anledningarna ser vi det som ett krav att du är både social och serviceinriktad men också att du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp vilket kräver god samarbetsförmåga såväl som förmåga att kunna arbeta självständigt. Vidare är du strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du måste ha mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i engelska.

ÖVRIGT
Anställningen är ett vikariat med start snarast och till och med 31 augusti 2017 med eventuell möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Arbetstiden kommer att vara förlagd på kontorstid på vårt huvudkontor, Gullbergs strandgata 15 i Göteborg.

För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen, men bestämt, kontakter med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 3285-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Söderblom, Enhetschef 010-698 61 59

Facklig kontakt
Stig Thörnqvist, fackförbundet ST inom HaV 010-698 60 00
Anna Karlsson, Saco-S genom Saco-föreningen vid 010-698 60 00

Företag
Havs- och vattenmyndigheten (HaV)

Adress
Havs- och vattenmyndigheten (HaV)
Box 11930
40439 Göteborg

Kontorsadress
Gullbergs Strandgata 15 40439 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3125601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Havs- och vattenmyndigheten (HaV)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Havs- och vattenmyndigheten (HaV):