Vikarier/semestervikarier till vård och omsorg
Bemanningscentrum / Undersköterskejobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemanningscentrum i Motala Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss på Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Att välja Motala kommun är att välja en arbetsplats där kompetens, kreativitet och engagemang tas tillvara på bästa sätt. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld.
I Motala Östergötlands sjöstad, finns Socialförvaltningens Bemanningscentrum som erbjuder dig möjlighet till att arbeta efter kommunens kärnvärden, Öppen, Stolt och Nyskapande.
Bemanningscentrums uppdrag är att tillgodose verksamhetens behov av vikarier. Vi hoppas att du vill vara en av dem som bidrar till Bemmanningcentrums verksamhetsidé som kännetecknas av gott bemötande, tillgänglighet, samverkan och delaktighet. Vi bygger vår verksamhet på värden där människan står i centrum samt anpassar våra arbetsmetoder utifrån individuella behov. Att arbeta som semestervikarie ökar möjligheten till fortsatt timanställning på Bemanningscentrum efter avslutat semestervikariat.
Publiceringsdatum2013-12-18Dina arbetsuppgifterSocialförvaltningen söker semestervikarier till arbetsplatser inom Sociala resursverksamhetens grupp- och stödboende, daglig verksamhet, korttidsboende och fritids för barn. Likaså till arbetsplatser inom kommunala Psykiatrin och Äldreomsorgens vård- och trygghetsboenden, samt till hemtjänst.
Följande personalkategorier sökes: skötare, vårdare, barnskötare, handledare i daglig verksamhet samt undersköterskor.
KvalifikationerFör arbete inom Äldreomsorgen är gymnasial omvårdnadsutbildning önskvärd.
För arbete inom Sociala resursverksamheten är omvårdnadsutbildning med inriktning mot funktionsnedsättning önskvärd. Du kan även ha utbildning som t.ex. barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot funktionsnedsättning. TEACCH-utbildning samt erfarenheter att möta personer med funktionsnedsättning samt kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och konsekvenser av detta.
För arbete som skötare inom sociala resursverksamheten är omvårdnadsutbildning med inriktning mot psykiatri ett krav.
Personliga egenskaper som prioriteras är lyhördhet, flexibilitet, god samarbetsförmåga samt ett ansvarsfullt och gott bemötande till både brukare och personal.
Minimiålder 18 år. Körkort krävs till vissa arbetsplatser. Egen bil krävs för att ta sig till vissa arbetsplatser. Ange i din ansökan om du har körkort, tillgång till egen bil och om du kan cykla.
Du ska ha god förmåga att kunna förstå och uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och ha datorvana. Arbetsgivaren förbehåller sig rätten att se till personlig lämplighet.
Erfarenhet från arbete inom Sociala resursverksamheten eller inom Äldreomsorgen är meriterande.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Timavlönad
Tillträde: 2014-04-01
Tidsbegränsad till: 2014-09-30
Behov främst under tiden 140623-140817 under semesterperioderna, möjlighet kan finnas att jobba före och efter perioderna.
6 månader eller längre.
Så ansöker duAnsök senast: 2014-02-14
Referensnummer: SoF 164/13
Ansökan görs via offentligajobb.se
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Timvikarier och semestervikarier
ErsättningFast lön
Timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKarin Simonsson, Enhetschef, tel 225304
karin.simonsson@motala.seAnette Wristel, tel 225287
Susanne Holta (kontaktperson för praktik)
Personalavdl. Sara Tölander 0141-225307
FöretagBemanningscentrum
AdressBemanningscentrum
Kommunhuset
59186 MOTALA
KontorsadressLångbackagatan 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0141-225289
Faxnummer: 0141-57440
Jobbnummer 1732609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.