Vikarie till vår Backoffice

Norstedts Juridik AB / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norstedts Juridik AB i Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Norstedts Juridik AB ger ut bearbetad information och arbetsverktyg för jurister, revisorer och andra yrkesverksamma. Informationen ges ut bl. a. i form av böcker, nyhetsbrev, onlinetjänster, cd-rom, programvaror och seminarier. Våra kärnområden är juridik, skatt, ekonomi, offentlig förvaltning och arbetslivsfrågor. Inom företaget arbetar ca 180 personer fördelade på två kontor i Stockholm och Göteborg. Företaget ägs av den holländska förlagskoncernen Wolters Kluwer - Europas ledande juridikutgivare. Läs mer på www.nj.se .

Publiceringsdatum
2008-01-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan arbeta som logistisk-koordinator åt vårt affärsområde "Fritzes/OP". Affärsområdet ger ut offentliga publikationer från riksdag, departement och myndigheter. Målgrupperna är yrkesverksamma inom myndigheter, organisationer, företag, samt privatpersoner. Tjänsten innebär ansvar för att leveransprocessen av offentliga publikationer fungerar. Det innebär även att löpande registrera, prissätta och uppdatera produktinformation. Inom ditt ansvarsområde ingår även bevakning av lagersaldon, inköpshantering samt hela utleveransprocessen. Du kommer också att fungera som kontaktperson för Regeringskansliet. Det är av stor vikt att den interna och externa informationen kring denna process fungerar, vilket du också ansvarar för. Du kommer att ha många kontakter, främst med myndigheter, våra förlagskonsulter, vår kundservice och vår distributör. Tjänsten kommer också att innebära utvecklingsarbete och dokumentation av rutiner och processer.

Kvalifikationer
Vana att arbeta i Windows-miljö är ett krav. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av och är intresserad av arbete i SAP R/3, eller något annat integrerat logistik-ekonomisystem. Du ska ha
dokumenterad erfarenhet av kvalificerad administration och logistikhantering. Eftersom tjänsten innebär många kontakter (både interna och externa) bör du ha erfarenhet av kundnära arbete. Det är bra om du har grundläggande kunskap om och intresse för Sveriges myndigheter och organisationer. Vi värdesätter högt att du är duktig på samarbete och service och att du motiveras av problemlösning och självständigt arbete.

Du har minst gymnasiekompetens.

Arbetsplats:
Råsundavägen 18, Solna

Tillträdesdag:
Snarast möjligt

Närmare upplysningar:
Har du frågor kring tjänsten kontakta:
Backoffice chef Annika Dahlström 08/690 91 73.

Fackliga representanter
Ulla Bergström, SACO, telefon 690 91 26.
Mickael Söderqvist,SIF, telefon 690 92 45.

Ansökan skickas via mail till:
rekrytering@nj.se

Sista ansökningsdag är den 3 februari.

Märk din ansökan med "Backoffice".

Anställningstyp/arbetstider
Vikariat ca 9 månader. Heltid.

Ersättning
Fast lön.

Kontakt
Annika Dahlström, 08-690 91 73, Backoffice chef

Facklig kontakt
Ulla Bergström, 08-690 91 26, SACO
Mickael Söderqvist, 08-690 92 45, SIF

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@nj.se

Företag
Norstedts Juridik AB
10647 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-690 91 00
E-postadress: rekrytering@nj.se
Mer information på http://www.nj.se

Jobbnummer
106456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norstedts Juridik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norstedts Juridik AB: