Vikarie inom biståndshandläggargruppen i Skurups kommun
Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen i Skurup Skurups kommun har runt 16 700 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer - tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet.
Som anställd inom Individ och familjeomsorgen är du en del av en glad och utvecklande verksamhet som värnar om en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat. Du får en aktiv arbetsledning och en tillgänglig chef som hjälper dig att utvecklas i din yrkesroll och hjälper till med prioriteringar i ditt handläggningsarbete. Vi är en modern verksamhet som arbetar med ständig utveckling för att möta våra kommuninvånare på bästa vis.
Vi sitter i fräscha, ljusa och nyrenoverande lokaler med gångavstånd till tågstationen där du har goda kommunikationsvägar både mot östra och västra Skåne. Du erbjuds årligt friskvårdbidrag. Låter detta som något du gillar och du har det som vi söker enligt beskrivning nedan så hoppas vi att du söker tjänsten.
Publiceringsdatum2024-07-30ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare möter du brukare i kommunen som ansöker om stöd och hjälp enligt Socialtjänstlagen. Vi arbetar utifrån en helhetssyn med brukaren i centrum som innebär att du kommer att möta både brukaren, dennes anhöriga och andra samverkansparter kring brukaren.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du kommer utreda och bedöma brukarens behov, fatta beslut samt följa upp beviljade insatserna. Vi arbetar IBIC-inriktat i utredningsarbetet för att bättre kartlägga behov och planera insatser. Vi värnar om samverkan kring brukaren och har arbetat upp tvärprofessionella team som träffas regelbundet.
I biståndshandläggargruppen finns fyra tjänster som servar både myndighetsutövningen och svu-processen. Kommunen är indelad i olika geografiska områden där tre handläggare ansvarar för dessa och en handläggare ansvarar för svu-processen (samverkan vid utskrivning).
KvalifikationerDu som söker behöver ha socionomexamen och gärna erfarenhet av arbete med biståndshandläggning sedan tidigare. Du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom området och extra kunskaper kring problematiken som kan finnas kring äldre. Det är viktigt att du känner dig bekväm med arbetet som innebär att kunna möta människor med värdighet och ge god kvalitet trots ett högt tempo med höga krav på dokumentation och rättssäkerhet. Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och IBIC är önskvärt.
Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och öppen. Du har en god samarbetsförmåga och är mån om att skapa goda relationer. Du har fokus på att bemöta varje individ med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är intresserad av att aktivt utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig mognad och lämplighet.
Du arbetar självständigt med hög struktur och kan hantera många parallella processer som befinner sig i olika faser. Du är bra på att behålla lugnet även i pressade situationer och har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt och samtidigt arbeta med att stärka den enskildes egna förmåga.
B-körkort är önskvärt
Skurups kommun är en rökfri arbetsplats
I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från
http://www.polisen.se/. ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1306861".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skurups kommun (org.nr 212000-1082)
Arbetsplats Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Sophie Smith
0411-53 61 71 Jobbnummer 8817188
Observera att sista ansökningsdag har passerat.