Vikariat som Materialplanerare/Operativ inköpare
Teracom AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Ett land ska leva överallt, oavsett - i glesbygd och storstad, vid kriser och omvälvande händelser. Och det är därför Teracom finns. Vi levererar robusta och säkra kommunikationstjänster som omfattar marknätet för tv och radio, VMA (Viktigt meddelande till allmänheten) och Rakel (det svenska blåljusnätet).
Är du inköpare eller logistiker med ett intresse för material-och processflöden? Har du erfarenhet av att arbeta i affärssystem och trivs med att arbeta serviceinriktat och i en administrativ roll? Då kan vikariatet som Materialplanerare/Operativ inköpare hos Teracom vara något för dig!
På Teracom värnar vi om våra medarbetare och kan erbjuda en god kompetensutveckling samt balans mellan arbete och privatliv. Vi betraktar olikheter mellan människor som en styrka och är övertygade om att det bidrar till ett dynamiskt, kreativt och trivsamt arbetsklimat.
Rollen
Sektion Logistik, inom avdelning Nätdrift, hanterar materialflöden till och från projekt och hjälper till vid såväl planerade som akuta ärenden. Vi söker dig som vill arbeta i en grupp med öppet klimat där positiv och konstruktiv feedback ingår i vardagen. Sektionen präglas av ett genuint engagemang och intresse för Teracoms affärer och ses som en viktig kugge i hjulet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Materialplanerare/Operativ inköpare kommer du arbeta med att skapa och skicka inköpsorder, bevaka ordererkännanden och uppdatera i affärssystemet IFS. Du kommer aktivt att arbeta med ledtider för leveranser och tillsammans med beställare och projektledare säkerställer du leverans av material till projekt efter önskat datum och med hänsyn till pris och prioriteringar. I tjänsten ingår mycket problemlösning och service gentemot den interna personalen varför du ska trivas med att arbeta ser.
Vi söker dig som:
• Är utbildad ekonom, inköpare eller logistiker.
• Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Meriterande om du arbetat i IFS.
• Kommunicerar väl på såväl svenska och engelska då du kommer i kontakt med båda språken i tjänsten.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp och material-och processflöden. Det är även meriterande om du har tullerfarenhet.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös och ser dina kollegor som interna kunder. Du har även en god problemlösningsförmåga och är kreativ i att hitta lösningar för att ha nöjda beställare. Vi ser även att du har ett administrativt intresse då du kommer arbeta mycket med dokumentation och process-och materialflöden.
Naturligtvis är du också en person som identifierar dig med Teracoms tre kärnvärden; Ansvarstagande, Nytänkande och Enkelhet.
Om befattningen
• Vikariat med start 1 maj (inleds med en överlämningsperiod på ca 1 månad)
• Omfattning: heltid i 10 månader med eventuell förlängning månadsvis
• Placering: Stockholm, Lindhagen.
• För anställning krävs godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt 12§ samt medgivande enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Även godkänd bakgrundskontroll är ett krav.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 20e mars 2018 men ansökningarna kommer att behandlas löpande. Har du frågor om oss eller tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Ekblad, Sektionschef Logistik på 08-5554 2365 eller
christer.ekblad@teracom.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-23Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTeracom AB
AdressTeracom AB
x
11251 Stockholm
Kontorsadressx
Jobbnummer 3983582
Observera att sista ansökningsdag har passerat.