Vikariat resurspool till Kontaktcenter
Trollhättans Kommun / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Om funktionen Kontaktcenter
Kontaktcenter är en avdelning som är vägen in för samtliga externa intressenter (invånare, medborgare, näringsliv, andra myndigheter m.
fl.). Enheten hanterar samtliga servicekanaler för kontakt in till Trollhättans stad; e-post, telefon, sociala medier (Facebook), självservice, e-tjänster, besök, chatt. Enheten ansvarar även för att ge intern service till organisationen.
Det ska vara enkelt att komma i kontakt med Trollhättans Stad där gott bemötande och en snabb effektiv och korrekt service är utmärkande. Kontaktcenter ska till högsta möjliga grad hantera och besvara de frågor/ärenden som kommer in till Trollhättans Stad.
Vår enhet och dina arbetsuppgifter i resurspoolen
Vi söker två servicespecialister till vårt härliga team som vill hjälpa oss att ge service och bidra till en god stämning på arbetsplatsen. För oss betyder det att vi har tillit till varandra, vi är varandras backup, vi stärker och är schyssta mot varandra och att vi har balans mellan arbetsliv och privatliv.
Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att möta medborgaren och övriga externa intressenter i våra dominerande servicekanaler som är telefon och e-post samt att vara behjälpliga i receptionen för att lösa ärendehanteringen.
En servicespecialist är en resurs som arbetar med ärendehantering i kontaktcenter. Ärendehanteringen består av att ge information, upplysning, vägledning, rådgivning, hänvisning, administrativ hantering och viss handläggning i kontaktcenter samt förberedande av ärenden, underlag för rutin- och regelstyrd bedömning/beslut vid förvaltning.
I ärendehanteringen sker ett samarbete såväl inom avdelningen mellan övriga kollegor som i samverkan med kontaktpersoner vid förvaltningarna. Därför är goda relationer och en god dialog en utgångspunkt i vårt arbete, där vi är lösningsorienterande.
Kontaktcenter har två verksamhetssystem, ett kontaktcentersystem/telefonisystem och ett ärendehanteringssystem där både kunskapsbank finns och registrering av ärenden sker.
Kvalifikationskraven är:
• Fullgjord gymnasieutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet i ett kontaktcenter/kundtjänst eller likvärdigt arbete gällande ärendehantering.
• God systemvana med standardiserade arbetssätt/hög administrativ förmåga.
• Grundläggande kunskaper i svenska både i tal och skrift.
• Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• grundläggande språkkunskaper i finska, somaliska, arabiska eller bosniska/serbiska
• arbetslivserfarenhet av servicekanaler såsom chatt och Facebook
• kompetens och erfarenhet av förändringskunskap, digitalisering och systemutveckling
• pågående eller avslutad högskoleutbildning inom samhällsinriktning, service, administration, kommunikation eller annan likvärdig utbildning.
Vi lägger stor vikt vid personlig mognad, förmåga att agera relationsskapande och utvecklad kvalitétsmedvetenhet. Dessa egenskaper visar sig genom att du är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och det professionella och anpassar dig efter vad situationen kräver. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och arbetar fokuserat för att leva upp till dessa mål.
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha en genuin känsla för service och förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att ta in och processa information snabbt och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt. Du behöver kunna hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt, ibland i pressade situationer, och fortfarande uppträda professionellt och fokuserat. Du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt med förmågan att samarbeta i team samtidigt som självständigt arbete kan ske. Du vill lära dig mer och utveckla både dina kunskaper och rollen som servicespecialist.
Information från arbetsgivaren
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Kommunstyrelsens förvaltning och din arbetsplats är förlagd i stadshuset. Vi har ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi stöttar och hjälper varandra. Detta stärker oss, skapar arbetsglädje och ökar vår gemenskap.
Anställningsinformation
Löpande urval sker under rekryteringsprocessen, dvs redan under ansökningstiden sker intervjuer med intressanta kandidater.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
Publiceringsdatum2022-11-21ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrollhättans kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/623".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)
Arbetsplats Trollhättans Stad
Kontakt Jenny Eisfeldt Nystedt, Chef Kontaktcenter
0520-495010 Jobbnummer 7187611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.