Vikariat / Kvalificerad HR-handläggare
Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall eller i
hela Sverige VERKSAMHETSBESKRIVNING
Vi söker dig som vill bidra till att utveckla polismyndigheten till Sveriges modernaste myndighet!
Gävleborgs län är Norrlands sydligaste län och har ca 280 000 invånare fördelat på landskapen Gästrikland och Hälsingland. Gävle, som är länets huvudort, är beläget ca 200 km norr om Stockholm och har goda kommunikationer till övriga länet och landet.
Polismyndigheten i Gävleborg består av Stab- och Polisoperativ verksamhet. Polismyndigheten är geografiskt uppdelad i polisområdena Södra, Mellersta och Norra Gävleborg.
Det övergripande målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors upplevda trygghet och ge en god service.
För att kunna nå dessa mål krävs goda ledare och engagerade medarbetare. Myndigheten lägger stor vikt på ledning och styrning av verksamheten, med fokus på ett kommunikativt och coachande ledarskap.
Polismyndigheten i Gävleborgs län har ca 600 medarbetare varav ca 500 arbetar i kärnverksamheten. Som HR-handläggare ingår du i staben med tillhörighet vid HR-enheten och placeras i Gävle.
HR-enhetens uppgift är att på uppdrag av myndighetsledningen arbeta för att utveckla och upprätthålla en god personal- och arbetsgivarpolitik. Uppdraget omfattar planering, utveckling, samordning och uppföljning av personalstrategiska frågor, processer och rutiner. HR-enheten ansvarar också för de personaladministrativa uppgifterna och fungerar som konsultativt stöd till myndighetens chefer.
Publiceringsdatum2011-03-23ArbetsuppgifterI din roll som HR-handläggare kommer du att ingå i HR-enhetens arbetsgrupp som idag består av 9 medarbetare.
Inom enheten har vi ett konsultativt arbetssätt och du kommer att arbeta inom hela myndigheten. Förutom sedvanligt HR-arbete kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara inriktade mot arbetsmiljöarbete.
Du kommer att arbeta som stöd till våra chefer gällande rehabilitering och arbetet med det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer att vara kontaktperson gentemot försäkringskassan och vår externa företagshälsovård.
Du ingår i den partsgemensamma arbetsgrupp för arbetsmiljöfrågor som finns inom myndigheten. Du kommer ha stort inflytande på arbetets upplägg och förväntningen är att du arbetar och löser dina uppgifter självständigt.
DIN BAKGRUND - KUNSKAPSKRAV
• minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
• goda kunskaper i arbetsmiljölagen
• erfarenhet av självständigt arbete med rehabiliteringsfrågor
• examen från PA-linjen eller annan motsvarande utbildning
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet från HR-arbete vid statlig myndighet.
Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt:
Vi söker en medarbetare som är strukturerad, analytisk och målmedveten. Du har en god pedagogisk förmåga och ett stort intresse för utvecklingsfrågor.
Som person är du öppen och empatisk. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga men är också en god lyssnare och har hög integritet. Du har lätt för och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är en person som skapar och bibehåller goda relationer. Du ser samverkan med de fackliga organisationerna som en naturlig del i verksamhetens utveckling.
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning, enligt 14 säkerhetsskyddsförordningen.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat under föräldraledighet. Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.
TillträdeTillträde snarast möjligt enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-04
Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer
A 725-2237/11 ska ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post
polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 4 april 2011.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.gavleborg@polisen.seKontaktFör ytterligare information välkommen att kontakta HR-chef Kerstin Hansson.Telefon 114 14.
Facklig kontaktOFR/S - Lena Bogren. Telefon 114 14.
OFR/P - Lennart Proos. Telefon 114 14.
FöretagPolismyndigheten i Gävleborgs län
AdressPolismyndigheten i Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
Faxnummer: 026-655216
Jobbnummer 884184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.