Vikariat kommunsekreterare - Luleå kommun, Kansli - Administratörsjobb i Luleå
Vikariat kommunsekreterare
Luleå kommun, Kansli / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Älvsbyn
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kansli i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Tjänsten är organiserad under kommunledningsförvaltningens kanslikontoret, närmsta chef är enhetschefen för kansliet. Kanslikontoret innefattar 28 medarbetare och är indelat i 3 enheter: stadsarkiv, kansli och överförmyndarexpedition. Kanslienheten svarar för stödet till kommundirektören och kommunalråden. Kanslikontoret ansvarar för nämndadministrativa beslutsprocesser och registratur, juridik, budget- och skuld rådgivning, konsumentvägledning samt allmänna val.
Under 2018 kommer ett samordnat nämndsekretariat etableras inom kanslikontoret. Nämndsekretariatet tillhandahåller sekreterarfunktion för samtliga nämnder/förvaltningar.


Publiceringsdatum
2018-04-23

Arbetsuppgifter
Vi arbetar i ett kommungemensamt ärende- och dokumenthanteringssystem (Evolution) som gör det möjligt för handläggare, registratorer och nämndsekreterare att se hela ärendekedjan. Vi distribuerar sammanträdeshandlingar digitalt till våra förtroendevalda. Syftet med vårt utvecklingsarbete är att stödet till den politiska organisationen ska vara enkelt, effektivt och professionellt. Kommunsekreteraren är därför en viktig funktion i mötet med politiker, anställda och kommunens invånare. Vi har upphandlat ett för kommunen gemensamt e-arkivsystem som införs under 2018. Det innebär att vi arbetar i en obruten digital process där du spelar en viktig roll.

Att arbeta i Kommunledningsförvaltningen innebär att verka mitt i den lokalpolitiska vardagen. Förvaltningens uppdrag är att bistå de förtroendevalda politikerna i deras uppgift att styra kommunen och ansvara för utförandet av merparten av samhällsservicen i kommunen. Vi är en modern arbetsplats med öppet arbetsklimat där medarbetarna har möjligheter att utveckla sin potential och där medarbetarnas vilja till personligt ansvarstagande stimuleras.

I rollen som kommunsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen. Du ansvarar, tillsammans med andra nämndsekreterare, för den politiska ärendeprocessen i form av beredningar, kallelser och protokoll.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt har gedigen erfarenhet som nämndsekreterare.

* Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift, är van och trygg med att kommunicera muntligt. Den
formella rutinen är viktig eftersom struktur är avgörande för att lyckas i denna befattning.
* Du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.
* Du har god allmänbildning och ett intresse för den verksamhet som kommunen bedriver och
samhällsfrågor i stort.
* Du är noggrann och brinner för service och har förmågan att ta egna initiativ.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av och är insatt i arkivfrågor.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Augusti 2018 , upphör: 2019-10-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-07
Ange följande referens när du ansöker: A773416
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Lundin 0920-45 38 36

Företag
Luleå kommun, Kansli

Adress
Luleå kommun, Kansli
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
97185 Luleå

Jobbnummer
4099480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Kansli: