Vikariat ekonomiassistent-sjuklönefakturering till huvudkontoret

Särnmark Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Särnmark, pionjären inom personlig assistans, startades redan 1992 av Mikael Särnmark som själv har en förvärvad funktionsnedsättning.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande assistansföretag. Med snart 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till, utifrån varje enskild individs unika behov.
Särnmark har idag över 3000 medarbetare, främst i storstadsregionerna men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Publiceringsdatum
2011-09-22

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som ekonomiassistent med ansvar för sjuklöner innebär att man självständigt ska jobba med hela processen, dvs allt från att ta fram underlag från ekonomi- och lönesystem, sköta kontakter med handläggare på kommunerna, upprätta ansökningar, fakturera, bemöta eventuella avslag samt följa upp att fakturorna betalas. Även om man jobbar självständigt med sjuklöner innebär jobbet en hel del kontakter, både internt med kollegor och externt med kommuner och andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är att tillse att alla sjuklönetimmar som hanteras i lönesystemet faktureras kommunerna i enlighet med de olika rutiner som gäller för olika kommuner. I arbetet ingår också att löpande fylla på och uppdatera kvalitetssäkringen som finns för resp kommun. Du kommer även att vara behjälplig med arbetsuppgifter inom redovisning och ekonomiadministration

Kompetenser
Yrkesmässig erfarenhet vad gäller fakturering och helst erfarenhet av jobb med löner.
Vana att arbeta med något bokförings- och löneprogram (kunskap om Navision och Agda Lön är meriterande), Word, Excel, och Outlook är önskvärt.
Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och fatta egna beslut, men samtidigt fungera i grupp.
Noggrannhet och stresstålighet samt förmåga att hålla många bollar i luften.
Social, öppen och inte vara obekväm med olika typer av personkontakter, såväl inom som utom företaget.

Anställningstyp/arbetstider
Deltid 75%, vikariat 6  månader  med en möjlighet till förlängning. Tillsättning snarast.
Arbetsplats
Särnmark Assistans AB i Solna, Smidesvägen 7. Arbetstider kl 8-17, lunch en timme. Viss flextid, friskvårdsbidrag samt kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar.

Så ansöker du
För att söka tjänsten: bifoga ett personligt brev samt CV med  referenser och beskriv varför just du passar in på tjänsten. Vi tar enbart emot ansökan via e-post: eva.ridhammar@sarnmark.se
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten ska tillsättas omgående.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Smidesvägen 7, 3tr
17141 Solna

Jobbnummer
1036447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: