Vikariat: Ekonomiassistent till NCC

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikariat: Ekonomiassistent till NCC" (publicerad 2012-08-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en social och kommunikativ person med intresse för siffror?

Om NCC

NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för sina anställda.

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Läs gärna mer på www.ncc.se.

Om jobbet

Till NBS AP söker NCC en ekonomiassistent för ett vikariat. Du kommer att arbeta i ett team som hanterar leverantörsfakturor och då främst mot bolagets svenska och norska kunder. Du arbetar med hela flödet från att ta emot fakturor, utreda dem och sedan skicka vidare dessa för kontering och attestering. Vidare kommer du att arbeta med representation, momshantering och i viss mån bokföring. En stor del av arbetet utgörs av support där du kommer att arbeta med telefon och mail för att svara på faktura- och ekonomifrågor på leverantörssidan.

Möjligheter

På NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att NCC har många nöjda och stolta medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-08-15

Kvalifikationer
Vi ser att du är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande samt har viss praktisk erfarenhet från redovisningsmiljö på ett större företag och med olika processer. Du har god system- och datavana samt goda kunskaper i svenska och vissa kunskaper i norska.

Personliga krav

Som person har du god social kompetens samt är kommunikativ och serviceminded. Du har siffersinne, stor ansvarskänsla och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Då perioder med hög arbetsbelastning kan förekomma är det även viktigt att du är stresstålig.

Tillträde, omfattning och anställning

Arbetet är på heltid och tillträde sker omgående. Detta är ett vikariat som sträcker sig till och med januari 2013. Möjligheter till förlängning finns. Du kommer att vara anställd av Hero och arbeta på uppdrag hos NCC.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=235

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08 400 25 860 alt viktoria.berg@hero.se .

Vi ser fram emot din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1314485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: