Vikariat Ekonomiassistent på Kundreskontra

Caremakontoret / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Caremakontoret i Solna

Carema är en ledande privat utförare av offentligt finansierad vård och omsorg i Norden. Carema driver vårdcentraler, närsjukhus, specialistkliniker och äldreboenden åt landsting och kommuner i hela Sverige från Norrland till Skåne, samt i Finland och Norge. Omsättningen uppgår till 3 700 MSEK och antalet årsanställda är ca 13 000. Tillsammans med systerföretaget Mehiläinen bildar Carema Nordens största vård- och omsorgsföretag med en omsättning på 4 700 MSEK.
Kundreskontra och Leverantörreskontra ingår i Carema Care AB, och levererar tjänster till Carema Care, Carema Sjukvård och Ambea. Vi söker nu en ny kollega som kan stärka upp kundreskontragruppen under ett föräldravikariat.
Ansvarsuppgifter:
• Reskontraflöde- och dagskassehantering i olika elektroniska system
• Kundinbetalningar och påminnelsehantering samt hantera kontakten med kunder
• Avstämningar och bokslutsarbete
• Ansvara och delta i förbättringsprojekt inom bolaget och dess processer
• Hantera kontakter med interna och externa partner samt att utveckla detta samarbete
• Problemlösning
• Hålla i internutbildningar
• Ansvarig för intäkter och analys avseende dina enheter

Publiceringsdatum
2011-11-21

Kvalifikationer
• Ekonom med gymnasiekompetens. Vidareutbildning inom ekonomi är meriterande men inget krav
• Tidigare erfarenhet inom ekonomi, gärna med kund- leverantörsreskontra i stora flöden
• Erfarenhet och förståelse från något större ekonomisystem, alternativt flertalet mindre system
• Du bör vara noggrann och strukturerad samt ha en vilja att lära dig nya saker och triggas av att jobba i en föränderlig miljö och alltid ge det lilla extra
• Som person är du självgående, ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt ett ansvarstagande och proaktivt arbetssätt
• Du måste även ha en bra känsla för lagarbete, samt besitta förmågan att jobba självständigt och hålla deadlines.
• Goda kunskaper i MS Office samt god datavana, gärna i en systemförvaltningsorganisation och som kravställare mot systemleverantören.
• Erfarenhet av efakturaflöden och hantering av dessa är meriterande.
Rätt person för tjänsten trivs i föränderliga miljöer och där man ständigt söker smartare lösningar. Detta är mycket bred roll och då du kommer att jobba i flertalet system krävs det att du är systemintresserad och har lätt att förstå samband och helhet.
Våra värderingar är väldigt viktiga för oss och det tycker du också. För dig finns dessutom goda utvecklingsmöjligheter inom Carema Care.
Tillträde: Snarast.
Omfattning: Vikariat för föräldraledig, heltid tom 2012-11-30 med möjlighet till förlängning.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Mammavikariat tom 2012-11-30, med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Vikariat Kundreskontra
Ansökan kan skickas till e-postadress: linda.ljungberg@carema.se

Kontakt
Linda Ljungberg, Chef Kund- & Leverantörsreskontra, 0733-77 51 07, linda.ljungberg@carema.se

Företag
Caremakontoret

Adress
Caremakontoret
Vretenvägen 13
17129 Solna

Kontorsadress
vretenvägen.13
solna

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-57870000
E-postadress: linda.ljungberg@carema.se

Jobbnummer
1084957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Caremakontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Caremakontoret: