Vikariat: Administratör till rättsavdelningen i Kiruna

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Kiruna, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en vikarie som Administratör inom registerförvaltning till rättsavdelningen med placering på Informationsförvaltningsenheten i Kiruna. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.

Verksamheten bedrivs i fräscha lokaler med modern utrustning. Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

Publiceringsdatum
2022-12-01

Arbetsuppgifter
Informationsförvaltningsenheten ansvarar för all storskalig skanning- och utskriftsproduktion inom polisen. Som administratör har du till uppgift att i lag och enskilt bidra i den dagliga skanning- och utskriftsproduktionen genom att arbeta med posthantering, kuvertering, inskanningen samt det efterföljande administrativa arbetet. I arbetet ingår även andra uppgifter så som felsökning, arbete i våra arkiv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
3-årig gymnasieutbildning eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.
Minst 1 års erfarenhet i rollen som administratör eller annan arbetsuppgift som kan bedömas relevant.
Mycket god datorvana

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av skanning- eller utskriftsproduktion
• Erfarenhet av att arbeta inom polisen eller myndighet i övrigt som bedöms relevant för funktionen

Dina personliga egenskaper
Som administratör på Informationsförvaltningsenheten är det viktigt att du som person är strukturerad och noggrann. Arbetet innebär att du behöver vara spindeln i nätet, det är därför bra om har god förmåga att hantera stress och kan ha många bollar i luften samtidigt. Du ska också ha en bra servicekänsla och hålla en hög servicenivå.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet

ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat på 10 månader.
Funktion: Administratör

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 December 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C115460/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Kontakt
Rekryterande chef
Emma Björkevid

Jobbnummer
7222393

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: