Vikariat: Administratör/kontorskoordinator
Fastighetssverige/Lokalnytt / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fastighetssverige/Lokalnytt i Göteborg Vår administratör skall vara föräldraledigledig och nu söker vi efter en lämplig vikarie till vårt företag i centrala Göteborg.
Arbetsuppgifterna är varierande och din roll på kontoret är väldigt central, du ansvarar till exempel för det löpande kontorsarbetet, koordinerar och arbetar med lätthet med flera uppgifter inom olika områden samtidigt. Ditt arbete omfattar delar inom kundadministration och support, fakturering, löner, tidsrapportering, event, distribution, backup-rutiner, inköp, personaltrivsel, kontorsmiljö samt assisterar VD och kollegor.
Din profil och kvalifikationer
För att lyckas i denna roll måste du vara en duktig administratör, ha ett starkt sinne för ordning och struktur samt trivas med en central och koordinerande roll. Du är stresstålig och van vid att hålla flera bollar i luften samtidigt. Det är viktigt att du har en förståelse för flöden och förmågan att ha en överblick.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och som har ett par års erfarenhet av liknande uppgifter. Tidigare erfarenhet av kundsupport och ekonomi är ett krav. Kanske har du tidigare varit anställd som VD- assistent eller löneadministratör med mycket eget ansvar?
Som person har du hög servicekänsla och god samarbetsförmåga samt är noggrann och strukturerad. Viktiga egenskaper vi värdesätter för att vara en bra administratör hos oss är att du är öppen, utåtriktad och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvartagande, flexibilitet och handlingskraft.
• Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och prioritera rätt - även när det är stressigt.
• Du bör vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Som person är du noggrann och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare är du administrativt organiserad och ansvarsfull.
• Att du är trevlig, positiv och service-minded ser vi som en självklarhet.
• Du behöver ha god erfarenhet av office-paketet då det används flitigt i det dagliga arbetet
• Meritererande är om du tidigare har kunskaper av Hogia Lön, Magenta Fakturering eller Super Office men detta är ej något krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Visst resande kan också förekomma då du assisterar på flertalet av våra event.
Om oss:
Lokalförlaget i Göteborg AB är ett väletablerat företag med ett starkt inarbetat varumärke. Företaget har varit verksamt sedan år 1997 och vi är marknadsledande i Sverige inom vårt affärsområde. Företagets affärsidé är att marknadsföra lediga kommersiella lokaler. Vi är i dag ett komplett mediehus med reklambyrå, journalister, layoutare och webbutvecklare. Vi är cirka 20 anställda och all kompetens finns i huset. Vi har AAA-certifiering sedan många år.
Bland våra välkända och uppskattade produkter finns magasinet Lokalnytt som distribueras ut i Stockholm, Göteborg, Östergötland och Uppsala samt marknadsplatsen lokalnytt.se.
I koncernen ingår också Fastighetssverige, som är ett branschmedia om den kommersiella fastighetsbranschen.
Varaktighet, arbetstid
Period: Omgående t.o.m. 2018-09-01. Vikariat på cirka 17 månader med chans till förlängning
Publiceringsdatum2017-02-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-28
Kontaktclaudia@lokalnytt.seFöretagFastighetssverige/Lokalnytt
AdressFastighetssverige/Lokalnytt
Trädgårdsgatan 1
41108 GÖTEBORG
KontorsadressTrädgårdsgatan 1
Jobbnummer 3311509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.