Vik socionom till försörjningsstöd
Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppvidinge,
Växjö,
Alvesta,
Lessebo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen i Uppvidinge,
Högsby eller i
hela Sverige Uppvidinge betyder den övre skogsbygden och du hittar oss på den skogrika delen av Sydsvenska höglandet, där de tre småländska länen möts.
Vår kommun är även de många småorternas kommun med ett blomstrande näringsliv där mycket av hantverkets skicklighet består.
I Uppvidinge är det långt mellan husen men nära mellan människorna och vi har ett attraktivt föreningsliv.
I våra verksamheter tillämpar vi värdeorden kreativitet, tolerans och mod.
På Socialförvaltningen är vi ca 320 medarbetare som arbetar inom vård- och omsorg samt individ- och familjeomsorg.
Individ- och familjeomsorgen är uppdelat i grupperna Utredning och familjerätt, Placering, Vuxen samt öppenvård. Respektive grupp har egen chef. Socialkontoret är beläget i Lenhovda och IFO: s Öppenvård är placerad i Åseda.
Uppvidinge satsar på det sociala arbetet. Totalt finns 35,5 årsarbetare inom individ- och familjeomsorgen. Regelbunden handledning är en självklarhet för oss. Ett viktigt mål för oss är att erbjuda goda öppenvårdsalternativ i den unges hemmiljö.
Vill du tillsammans med oss vara med i utvecklingsarbetet och förbättra resultatet av vårt arbete till det bästa för den som behöver våra tjänster ska du söka arbete hos oss.
Publiceringsdatum2016-01-20ArbetsuppgifterEn av våra medarbetare kommer snart gå hem för att vara med sin baby vilket gör att vi söker dig som är intresserad av att bedöma rätten till försörjningsstöd. För oss är det viktigt att du som socialarbetare ger dem som behöver vår hjälp, bra vägledning och energi att gå vidare till något annat.
Du kommer att få stora möjligheter att planera upp arbetet självständigt. Behöver du extra stöd och handledning kommer erfarna kollegor att finnas till hands. På vår arbetsplats hjälper vi varandra. Därför kan andra arbetsuppgifter bli aktuella utifrån de behov som uppstår.
Du måste vara beredd på att vara flexibel med din arbetstid då det kan förekomma möten efter kontorstid och resor med övernattning.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen och gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Som person behöver du vara stabil och trygg samt har förmåga att arbeta självständigt. Arbetet kräver flera kontakter med samverkanspartner och därför krävs även att du har god samarbetsförmåga. Du ska vara bra på att prioritera samt självständigt kunna lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du har ett engagemang för det sociala arbetet och tycker det är roligt. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.
Körkort är ett krav. Vi har tjänstebilar men kortare resor med egen bil kan bli aktuellt
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % eller enligt önskemål Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Vikariat, längst tom 2016-12-31 .
ErsättningVi tillämpar inviduell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-07
Ange följande referens när du ansöker: A535621
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLise-Lotte Pedersen, Enhetschef 0474-473 93
Maria Eriksson, IFO-chef 0474-472 86
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0474-470 00
FöretagUppvidinge kommun, Socialförvaltningen
AdressUppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Box 43
36073 Lenhovda
KontorsadressKyrkbacken Åseda
Jobbnummer 2625136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.