Vik. socialsekreterare till S:t Larsmottagningen

Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet i Linköping

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2011-09-21

Arbetsuppgifter
S:t Larsmottagningen är en del av Beroendekliniken och drivs i samverkan mellan Råd & Stöd och Landstinget.
Målgruppen för S:t Larsmottagningen är personer över 18 år med alkohol/-drog och/eller tablettproblematik. Även anhöriga erbjuds stöd.
Uppdragen är rådgivning, bedömning, behandling och information för ovanstående målgrupp.
S:t Larsmottagningen erbjuder behandling i form av bl a CRA, HAP, MI, 12 -steg och ÅP.
Vi använder oss av ASI som bedömnings/utvärderingsinstrument.
Den kommunala arbetsgruppen består av 10 socialsekreterare och en föreståndare.

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Erfarenhet av socialt behandlingsarbete och arbete med beroendeproblematik samt kunskap om beroendefrågor.
Kunskap om och utbildning i CRA ( Community Reinforcement Approach), HAP (haschavvänjningsprogrammet), ÅP ( återfallsprevetion), MI och/eller ASI är meriterande.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Arbetstider och omfattning
Heltid / deltid. 75-100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträdes omgående., upphör: Vikariat till 2012-03-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-06
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om ansökan ej kan göras via Offentliga Jobb ska kontakt tas med HR-konsult Lena Svensson tel. 26 37 05.
Ange följande referens när du ansöker: A234823
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristina Eklöf - Verksamhetschef, 013-26 31 11
Thomas Albrecht - Föreståndare, 013-20 57 29

Facklig kontakt
Jessica Hallberg - SSR, 013-20 54 39
Christer Holmström - Vision, 013-20 67 44

Företag
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet

Adress
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
Affärsområde HR
58181 Linköping

Jobbnummer
1035493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet: