vik. Socialsekreterare till Mottagningsenheten
Umeå kommun / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå,
Vindeln eller i
hela Sverige TVU:2015:259
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 11 300 medarbetare. Våra jobb präglas av medborgarfokus, öppenhet, tillit och en strävan att förbättra kommunens service. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd för Umeås invånare. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring 1 000 medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Mottagningsenheten är socialtjänstens huvudingång och utgör tillsammans med socialjouren och receptionen enheten "Mottagning och jour". I mottagningsenheten arbetar åtta socialsekreterare med bred erfarenhet av myndighetsutövning. Arbetet innefattar telefonmottagning med rådgivning, information, mottagande av ansökningar och anmälningar, förhandsbedömning, handläggning, med mera.
Anställningsform
Vikariat. Heltid. Snarast tom 2016-06-05
Publiceringsdatum2015-06-30Dina arbetsuppgifterGenom information, råd och vägledning, förhandsbedömning och effektiv handläggning skall Mottagningsenheten utan onödigt dröjsmål kunna slussa enskilda eller andra myndigheter rätt inom socialtjänstens organisation.
Som socialsekreterare i Mottagningsenheten tar du emot anmälningar rörande barn och vuxna. Du ger information om våra egna resurser, rutiner och arbetssätt samt ger allmängiltig information om närliggande myndigheters resurser och regelverk. Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och chef. Du kommer även att samarbeta med kollegor inom och utanför socialtjänsten.
KvalifikationerDu har socionomutbildning och erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Har du erfarenhet av olika verksamheter inom socialtjänsten ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet av det sociala arbetet samt gedigen kunskap om samhället.
För att trivas i rollen krävs det att du är stresstålig, prestigelös samt har en god förmåga att hantera oförutsedda händelser av krävande karaktär på ett bra sätt och med hög integritet. Din samarbetsförmåga är god och du är flexibel och noggrann. Du ska fatta självständiga beslut och kunna lämna ifrån dig 'ärendet' efter en första bedömning. Du ska kunna ta emot människor i en akut situation och kunna agera utifrån den akuta situationen.
Tjänsten kräver B-körkort.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning.
Välkommen med din ansökan. Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör därför din ansökan på Umeå kommuns hemsida
www.umea.se/jobbUmeå kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-12
Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör din ansökan på Umeå kommuns hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: TVU:2015:260
KontaktInger Sjölund, enhetschef 090-16 10 84 070-523 75 52
Facklig kontaktP-O Backlund, SACO 090-16 19 68
Marie Sandström, Vision 090-16 18 86
FöretagUmeå kommun
AdressUmeå kommun
90184 UMEÅ
KontorsadressSKOLG 31 A
UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 090-16 10 99
E-postadress:
jobb@umea.se Jobbnummer 2352447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.