Vik. Registrator till Vård- och omsorgsförvaltningen

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård. Vår vision är "Kvalitet i varje möte" vilket innebär att alla som kommer i kontakt med oss ska känna sig nöjda i bemötandet och den vård och omsorg man får.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2013-11-21

Arbetsuppgifter
Till Kansli- och IT-enheten inom Vård- och omsorgsförvaltningen söker vi en vikarierande registrator.

Arbetsuppgifterna består bland annat av postöppning, registrering av handlingar till nämndens diarium, öppnande, avslutande och arkivering av ärenden, utlämning av allmänna handlingar till ex. massmedia och medborgare. Uppgifterna innebär även att ge råd och vägledning till förvaltningens anställda samt i övrigt för tjänsten förekommande arbetsuppgifter. Arbetet sker i huvudsak i kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.

Kvalifikationer
Den person vi söker ska ha 3-årig gymnasieutbildning samt minst ett års påbyggnadsutbildning på högskola/YH/KY utbildning med inriktning mot juridik och offentlig administration. Du ska ha erfarenhet inom arbetsområdet, god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som person har du ett utpräglat ordningssinne, är noggrann och värdersätter struktur. Du är flexibel, har servicekänsla och är ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta tillsammans med andra. Erfarenhet av att utbilda i diarieföring och dokumenthanteringsfrågor är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse., upphör: 2014-08-03

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-05
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal
Ange följande referens när du ansöker: A362153
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Jonsson, Chef Kansli- och IT enheten 031-315 24 44

Facklig kontakt
Benny Lindholm, VISION

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Jobbnummer
1708682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: