Vik.Ledningsassistent

DB Schenker / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DB Schenker i Stockholm, Västerås, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter konsulttjänster samt lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi söker en person som brinner för administration och att skapa struktur och ordning. Vår ledningsassistent Sofia kommer gå på föräldraledighet i maj och cirka ett år framåt och vi söker därför hennes vikarie.

Publiceringsdatum
2019-03-25

Dina arbetsuppgifter
• Du är personen som ser till att verksamheten i Stockholm fungerar optimalt ur ett planeringsperspektiv
• Administrativa och planerande arbetsuppgifter åt samtliga i ledningsgruppen
• Planering av möten för ledningsgruppen, försäljningsavdelningen och övriga externa möten
• Du kommer skriva agendor och sammanfatta mötesprotokoll
• Planering av övriga personalaktiviteter på distriktet
• Du kommer även vara ansvarig för Stockholmsmagasinet som utkommer fyra gånger per år

Din Profil
Du tycker om att skapa struktur och ordning på din arbetsplats. Du är noggrann och har förmågan se detaljer. För dig är det självklart att kavla upp armarna och vara behjälplig där det behövs. Vidare har du mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
Det är meriterande om du har arbetat i verktyget Questback.

Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter ett högt engagemang.

Information & ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Camilla Jeppsson, HR Business Partner, camilla.jeppsson@dbschenker.com

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in via HR-supporten: www.hrsupporten.se/schenkerab.php senast den 2019-03-31.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: Vik.Ledningsassistent STO
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR- Business Partner Camilla Jeppsson 08-58510104

Företag
DB Schenker

Adress
DB Schenker
Fagerstagatan 47
16353 SPÅNGA

Kontorsadress
Fagerstagatan 47

Jobbnummer
4687680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från DB Schenker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DB Schenker: