Vik Kundtjänstmedarbetare

Luleå kommun, Socialförvaltningen / Receptionistjobb / Luleå
2015-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vik Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2015-12-22) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen i Luleå, Älvsbyn eller i hela Sverige

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 76 000 Luleåbor och växer.

Socialförvaltningen har brukaren i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Strategiskt stöd, Individ och familj, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg.

Publiceringsdatum
2015-03-17

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen genomgår en utvecklingsfas för att ge kunder, medborgare och andra intressenter service med hög kvalitet. Kundtjänst informerar och vägleder samt besvarar frågor så långt det är möjligt. De viktigaste kontaktytorna är telefon, webb samt besök. Dessa tre kontaktvägar är under utveckling och ska samordnas för bästa lärande och effektivitet. Som ansiktet utåt är det viktigt att du förstår betydelsen av ett professionellt kundbemötande. Som en av våra viktigaste servicekanaler har du en central och betydelsefull roll för hur vi uppfattas av medborgarna och kunderna. Det är därmed viktigt att arbeta med kontinuerlig utveckling av uppdraget. En kvalitetsmedveten internservice till alla anställda är också en viktig del av arbetet.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundtjänstarbete. Meriterande är kunskap och erfarenhet av att utveckla processer och verktyg i kundtjänst. Kunskap om ärendehanteringssystem är meriterande. Du har eftergymnasial utbildning i administration, sociologi, beteendevetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är viktigt att du har en tydlig röst i telefonen och vägleder och informerar på ett pedagogiskt sätt. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska, samt förstår och talar engelska. Kunskaper i finska och andra språk är meriterande. Mycket goda datakunskaper, främst i Windows och MS Officepaketet, e-postsystem (främst Outlook) är ett krav. Har du kunskap om socialförvaltningen är det värdefullt för oss.

Du trivs i en yrkesroll som har dagliga kundkontakter både internt och externt. Du har god självkännedom, ett professionellt bemötande och kan behålla lugnet i stressade situationer. Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga men även kan arbeta självständigt för att lösa problem som kan uppstå. Du kvalitetsmedveten, arbetar mot uppsatta mål och sätter kundens och verksamhetens behov före dina egna. Det är av stor betydelse att du som arbetar i kundtjänsten har rätt inställning och attityd till uppdraget, vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister vid nyrekrytering.

Du söker jobb hos oss via ett elektroniskt ansökningsformulär. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Har du frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV kontakta www.offentligajobb.se eller 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Vikariat i 1 år under ordinarie befattningshavares föräldraledighet. Vi söker även en semestervikarie under sommarmånaderna.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-30
Ange följande referens när du ansöker: A457836
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hanzi Brorsson, Chef kundtjänst 0920-45 70 -21

Facklig kontakt
Michael Nordh, Vision 070-630 53 51

Företag
Luleå kommun, Socialförvaltningen

Adress
Luleå kommun, Socialförvaltningen
Rådstugatan 11
97185 Luleå

Kontorsadress
Rådstugatan 11 97185 Luleå

Jobbnummer
2207845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen: