Vik kundservicemedarbetare till Telge Energi

Telge Energi AB / Butikssäljarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje, Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2017 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! Flera år i rad har vi blivit belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.



Dina arbetsuppgifter I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon gällande elavtal, flytt, solceller och pellets. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.



Tjänsten är ett vikariat på 6 mån med chans till förlängning.



Start: 1 september 2019

Omfattning: heltid, 39h i veckan

Arbetstider: rullande schema med arbetstider mån-fre från 8 till 18.

Plats: Södertälje

Lön och förmåner: månadslön enl kollektivavtal och provision, friskvårdsbidrag och personalrabatter



Personliga egenskaper Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i samtalet. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas i den här rollen så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.



Krav - Gymnasieutbildning.

• Erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken.

• Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket.

• Talar och skriver engelska obehindrat.



Efterfrågad kompetens - Erfarenhet av elhandel, solceller och pellets.

• Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering.

• Erfarenhet av arbete i CRM-system.

• Flerspråkig.





Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Marielle Hed, Kundcenterkoordinator Telge Energi, 08-550 221 82. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.



Sista ansökningsdag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 14 juni 2019.



Varmt välkommen med din ansökan via den här länken.



Sökord: kundcenter, kontaktcenter, kundservice, försäljning, service, kundmottagare

Varaktighet, arbetstid
VIKARIAT Visstid

Publiceringsdatum
2019-05-31

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marielle Hed

Företag
Telge Energi AB

Adress
Telge Energi AB
Box 633
15127 Södertälje

Kontorsadress
Box 633

Jobbnummer
4817938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Energi AB: