Vik. kommunsekreterare

Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen i Falköping

Falköping växer och just nu är vi cirka 32 600 invånare. Här lever vi Det Goda Livet och är stolta över vårt kulturarv, goda kommunikationer, det fantastiska platålandskapet och matkulturen på Falbygden.

Vår kommuns målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling och en rad hälsofrämjande aktiviteter. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och en ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Kansliavdelningen är organisatoriskt placerad på kommunledningsförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att utgöra kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges administrativa och juridiska stöd. I kansliavdelningen ingår också kommunarkivet. Kansliavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla kommunens administrativa processer. Kansliets uppgift är också att se till att dokument - och ärendehantering i kommunen lever upp till de krav som lagstiftningen ställer och de krav som medborgare har på öppenhet, tillgänglighet och begriplighet.


Publiceringsdatum
2017-03-08

Arbetsuppgifter
Kansliavdelningen söker en vikarierande kommunsekreterare för att ersätta kommunsekreteraren under föräldraledigheten.
I arbetet som kommunsekreterare ingår bland annat att vara sekreterare i kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och att arbeta med den politiska ärendeprocessen i form av beredningar, kallelser och protokoll. I arbetet ingår också att jobba med kvalitetssäkring av beslutsunderlag och vissa utredningsuppdrag.

I Falköpings kommun bedrivs för närvarande ett arbete med övergång till en digital dokument- och ärendehantering och i detta arbete kommer du att ha en viktig roll.

Det är viktigt att du är drivande och initiativtagande och har ett stort intresse av att utveckla verksamheten. Du kommer att ha ett nära samspel med nämndsekreterare, handläggare och chefer både på kommunledningsförvaltningen och i övriga förvaltningar.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap eller offentlig förvaltning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Rollen kräver god förståelse för politiskt styrda organisationer med dess flöden av ärenden och en hög IT-användarkompetens. Du ska ha god språklig analytisk förmåga. Erfarenhet av tidigare liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Som person är du strukturerad, initiativtagande, tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och din planering. Du är trygg i dig själv, har ett förtroendeingivande sätt och bidrar till en god arbetsmiljö.

ÖVRIGT
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga Jobb för att hantera ansökningar samt att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga Jobbs elektroniska ansökningsblankett. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-06-01 , upphör: Föräldravikariat ca 12 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-22
Ange följande referens när du ansöker: KLF 19-1017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Karelid 0515-88 52 63

Företag
Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
S:t Sigfridsgatan 9
52181 Falköping

Kontorsadress
52181 Falköping

Jobbnummer
3362633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen: