Vik Jurist med placering Hässelholm
Myndigheten för yrkeshögskolan / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för yrkeshögskolan i Hässleholm,
Västerås eller i
hela Sverige Myndigheten för yrkeshögskolan ansvarar för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige. Vi analyserar arbetsmarknadens behov av arbetskraft, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statsbidrag till utbildningsanordnarna. Vi kontrollerar och granskar även utbildningarnas kvalitet och resultat.
Utöver detta administrerar myndigheten en utbildningsform som ligger utanför yrkeshögskolan - kompletterande utbildningar.
Myndigheten är också ansvarig för att samordna en nationell struktur för validering av utbildning och yrkeskompetens, och är nationell samlingspunkt för EQF (European Qualifications Framework) som ska göra det lättare att jämföra utbildnings- och yrkeskvalifikationer inom EU.
Myndigheten med totalt 90 medarbetare är placerad i Västerås med tre avdelningar och i Hässleholm med två avdelningar. Huvudkontoret finns i centrala Västerås i direkt anslutning till järnvägsstationen.
Organisatorisk placering
Juristen rapporterar till chefsjuristen på det rättssekretariat som nu ska bildas. Rättssekretariatet är lokaliserat till huvudkontoret i Västerås och kommer att bestå av en chefsjurist och två jurister.
Arbetsinnehåll
Arbetsuppgifterna innebär att vara juridisk rådgivare och biträda i alla juridiska frågor inom myndigheten, och vara ett stöd för avdelningarna. Du får en viktig roll i arbetet med att säkerställa kvaliteten på myndighetens beslut. Myndigheten strävar efter att besluten ska vara tydliga och korrekta och vill att myndighetens rättstillämpning ska vara rättssäker och förutsägbar. Du kommer också att arbeta med att ta fram föreskrifter, göra juridiska analyser och utredningar samt delta i olika projekt och arbetsgrupper inom myndigheten.
Publiceringsdatum2012-02-14Kompetenser• Mycket goda kunskaper om förvaltningsrätt, samt personuppgiftslagen.
• Mycket god analytisk förmåga.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att uttrycka sig på engelska.
• God vana i att arbeta med dator och i Office-programmen.
Kännedom om utbildningsväsendet och dess lagstiftning är meriterande.
Krav på utbildning och erfarenhet
• Jur.kand. eller juristexamen
• Erfarenhet av
• juridiskt arbete inom offentlig förvaltning
• arbete med juridisk rådgivning.
Meriterande är
• Domstolstjänstgöring
• Erfarenhet av juridiskt arbete inom statsförvaltningen
Vi söker dig
Som är en erfaren och kvalificerad jurist med integritet. Du har mycket god analytisk förmåga, är van vid att tolka författningsbestämmelser. Du har god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är van vid att arbeta konsultativt, har en god social förmåga och kan skapa förståelse och förtroende.
Övrig informationVikariat längst tom den 30 april 2013. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsteresor förekommer.
Upplysningar
Vill Du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Darås, chef för avdelningen för internt stöd och styrning tel. 010-209 01 04. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-ansvarig Åsa Grönhaug på tel. 010-209 01 34.
Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Abraham Bernharth tel. 010-209 01 40 och för ST Tilde Dahlqvist tel. 010-209 01 77.
För mer information gå in på
www.yhmyndigheten.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 4 mars 2012. Du ansöker via formuläret på vår hemsida som du når direkt via följande länk:
http://yhmyndigheten.se/jobb .
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMyndigheten för yrkeshögskolan
AdressMyndigheten för yrkeshögskolan
Box 145
72105 Västerås
Jobbnummer 1158420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.