Vik enhetschef område psykiatri heldygnsvård
Region Jämtland Härjedalen, Område Psykiatri / Sjukvårdschefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Psykiatri i Östersund Vi söker nu en vikarierande enhetschef under en period om ett år.
Område Psykiatri befinner sig just nu i ett spännande förändringsarbete med fokus på nära vård och patienten i centrum. Avdelningen har 10 vårdplatser och erbjuder psykiatrisk slutenvård med inriktning mot psykoser och ätstörningsvård. Patienterna vårdas enligt HSL, LPT samt LRV.
Psykiatrin är en verksamhet som förutsätter gott samarbete mellan professioner, enheter, angränsande områden men även samhällets övriga resurser för målgruppen. Vi söker dig som har erfarenhet, engagemang och intresse för ledning och utveckling samt intresse av psykiatrisk verksamhet.
Vill du vara med och driva den fortsatta utvecklingen av framtidens Psykiatri i Region Jämtland Härjedalen? Är du modig och har ett stort hjärta? Då är du den vi söker!
Publiceringsdatum2022-10-10ArbetsuppgifterI ditt uppdrag som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef samt ingår i områdets ledningsgrupp där du förväntas se till helheten och är engagerad i områdets strategiska frågor.
Du har kreativa idéer och vågar tänka i nya banor. Du förväntas vara närvarande i din arbetsgrupp för att aktivt bidra till god arbetsmiljö och patientsäkerhet.
I det närvarande arbetet på enheten ansvarar du också för att planera, leda samt utvärdera och följa upp din enhets arbete med fokus på god på kvalitet, produktion, tillgänglighet och patientsäkerhet samt en ekonomi i balans. Utvecklingsarbetet kommer att ske i tätt samarbete med medarbetare och avdelningsläkare.
KvalifikationerVi ser att du har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms relevant för verksamheten. Erfarenhet av chefs- och ledarskap är meriterande samt intresse av psykiatrisk vård.
Du använder dig av tydlig kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten samt tillvaratagande av medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten. Du tycker om att arbeta resultatinriktat och kan fatta svåra beslut.
Du har även förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för nå uppsatta mål. Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket omkring dig och vågar ta egna initiativ samt driva processer framåt.
Du är öppen för nytänkande och har förmågan att entusiasmera dina medarbetare. Du ska vara van datoranvändare och god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Region Jämtland Härjedalen erbjuder chefsutvecklingsprogram utifrån dina behov och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i vårt urval. B-körkort
ÖVRIGT
Urval, intervjuer och eventuell tillsättning sker löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss! Är du intresserad av att bli en del av vår verksamhet är du hjärtligt välkommen med din ansökan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Som sökande ska du lämna utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt., upphör: 2023-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Jämtland Härjedalen, Område Psykiatri
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/820/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214),
http://regionjh.se Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Område Psykiatri
Kontakt Verksamhetschef
Caroline Johansson
caroline.johansson@regionjh.se Jobbnummer 7061560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.