Vik enhetschef, Biståndsbedömare, Adm assistent

Lysekils Kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils Kommun Socialförvaltningen i Lysekil

Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen, med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.

Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.

Lysekils vision 2015
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro."

Sommaren 2013, juni, juli, augusti
Inom avdelning Individ och Myndighet, Vård och omsorg, LSS/psykiatri

Vi söker:
Vik enhetschef/Arbetsledare inom vård och omsorg, LSS/psykiatri, ref. nr. SON 2013-35-023
Biståndsbedömare, ref. nr. SON 2013-36-023
Administrativ assistent, ref. nr. SON 2013-37-023

Arbetsplats:
Socialförvaltningen

Anställningsform:
Visstid

Arbetstidens förläggning:
dagtid

Publiceringsdatum
2013-02-06

Tillträde
enligt överenskommelse

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef/arbetsledare leder du och fördelar det dagliga vård och omsorgsarbetet. Du har personalansvar.

Som biståndsbedömare inom Individ- och myndighetsavdelningen utreder du ansökningar om bistånd enligt Socialtjänstlagen (Sol) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för äldre personer samt personer med funktionsnedsättning.

Som vikarierande administrativ assistent får du gå in i flertalet områden. Du kommer att arbeta som stöd till enhetschefer i hela organisationen bl.a. med ekonomi- och personaladministrativa uppgifter. Du kommer också att arbeta i vår reception, posthantering samt övriga administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vik enhetschef/arbetsledare:
Utbildad eller i pågående utbildning till socionom, socialpedagog eller annan likvärdig utbildning.
Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Biståndsbedömare:
Utbildad eller i pågående utbildning till socionom, socialpedagog eller annan likvärdig utbildning.
Erfarenhet som biståndsbedömare är meriterande

Administrativ assistent:
Gymnasieutbildning och/eller studerande på högskola med lämplig inriktning för administrativt arbete tex ekonomi.

Egenskaper: Du skall ha personlig lämplighet för yrket och helst ha kunskaper inom verksamhetsområdet. Du skall ha lätt för att samarbeta med olika myndigheter och olika yrkesprofessioner, tycka om att arbeta i team men också kunna arbeta självständigt.
Tjänsterna kräver körkort.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
juni - augusti

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-01
Skicka din ansökan digitalt med CV och meritförteckning, märkt med dnr (som ovan) till Lysekils kommun, 453 80 Lysekil eller via e-post till registrator@lysekil.se senast 20130301.
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@lysekil.se

Kontakt
Enhetschef/arbetsledare: Annika Hansson enhetschef, Monica Bensköld personalvetare
Biståndsbedömare, administrativ assistent: Ingrid Fredriksson avdelningschef
Nås via kommunens växel, 0523-61 30 00

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel, 0523-61 30 00

Företag
Lysekils Kommun Socialförvaltningen

Adress
Lysekils Kommun Socialförvaltningen
45380 LYSEKIL

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0523-613000

Jobbnummer
1459674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils Kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils Kommun Socialförvaltningen: