Vi välkomnar dig som medicinsk sekreterare till Beroendemottagni
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Beroende, Beroendemottagning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Beroende, Beroendemottagning i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2016-04-15Om företagetBeroendemottagning Kviberg är en av flera öppenvårdsmottagningar inom Beroendekliniken.
Mottagningen har ett områdesansvar för Nordöstra Göteborg och vänder sig till personer med missbruk/beroende av alkohol, läkemedel och/eller narkotika och samtidig psykiatrisk problematik. Vi erbjuder utredning och bedömning, återfallsprevention, samtalsbehandling och samtalsstöd på olika nivåer, farmakologisk behandling, arbetsterapi, sjukgymnastik och gruppverksamhet.
På mottagningen arbetar ett psykiatriskt team bestående av enhetschef, sektionsledare, specialistläkare, sekreterare, sjuksköterskor, psykologer, kurator samt arbetsterapeut.
Om arbetet
Du kommer att tillsammans med din kollega bemanna receptionen, vilket innebär att du kommer ta emot våra patienter, sköta registrering och kassahantering samt ta emot telefonsamtal. I dina arbetsuppgifter ingår även journalskrivning, KVÅ-kodning, tidbokning och hantering av journalbeställningar med mera. Vi använder oss av de vårdadministrativa systemen Melior och Elvis.
Om dig
Vi söker dig med vårdadministrativ utbildning. Vi värdesätter goda IT-kunskaper för att du snabbt ska kunna sätta sig dig in i och arbeta i nya IT-system. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom psykiatri/beroendevård. Även erfarenhet av att arbeta med Excel och Powerpoint är önskvärt.
Då du i det dagliga arbetet möter många människor och stöter på olika situationer utifrån din centrala plats på mottagningen så behöver du ha ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Vi värdesätter att du har en kommunikativ förmåga som skapar goda relationer och ett gott samarbetsklimat på arbetsplatsen.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2470
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Göran Larsson 0736-60 17 49
Sektionsledare, Darko Pankovski 0700-85 25 40
Facklig kontaktVision, Karin Gustavsson 0700-82 33 93
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Beroende, Beroendemottagning Kviberg
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Beroende, Beroendemottagning Kviberg
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 2784809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.