Vi utökar med en kollega och söker en Lönekoordinator till Siemens AB,
Siemens AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Solna,
Stockholm,
Huddinge,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du vara en del av en global organisation med fokus på Innovation, Automation och Digitalisering? Har du dessutom bakgrund inom lön och vill fortsätta utvecklas i din roll? Då är du välkommen med din ansökan till oss på Siemens!
Till Siemens löneavdelning, tillhörande Global Business Services (GBS H2R) söker vi ännu en engagerad kollega som brinner för sitt yrke och gillar utmaningar på en föränderlig och innovativ arbetsplats. Vi söker dig som vill att processer fungerar effektivt och ser att du, med kvalité i leveransen och med kompetens inom lön, engagerar dig för att säkerställa detta.
Du kommer att vara en del av vår lokala GBS avdelning på åtta personer och ingå i vårt svenska löneteam. Teamet supporterar Siemens verksamhet i Sverige men support över Norden kan förekomma.
I Sverige hanterar vi underlag för fem Siemensbolag, totalt ca 4200 anställda, tjänstemän och kollektivanställda.
Om rollen
Tjänsten som lönekoordinator på Siemens är bred och varierande. Du kommer huvudsakligen att ansvara för löneadministrationen, men du kan också ibland bli delaktig i samtliga av GBS H2R leveranser som sträcker sig över områdena lön och löne-redovisning, HR System & Data, HR administration, tid och resa samt AskHR, vår första linjesupport inom HR leveransen.
Tillsammans med en kollega kommer du att vara experten inom området och vara den man vänder sig till för lönesupport och dina ansvarsområden kommer utöver lönefrågor att inkludera mindre projekt, processarbeten, kontroller, rapportering och utveckling.
I rollen kommer du:
• Bearbeta och kontrollera löneunderlag från våra hubbar och tredjepartsleverantör
• Hantera utredningar och analysarbeten
• Bevaka och säkerställa att våra kopplingar mot övriga HR system så som Workday och SAP Concur fungerar och uppdaterar lönesystemet korrekt.
• Driva förändringsarbete inom lön självständigt
• Vara rådgivande mot kollegor och business samt ansvara för och driva utbildningar inom ditt område
• Arbeta proaktivt och med fokus på kvalité, förbättring och effektivisering
• Agera koordinator mot vår löneleverantör och samarbetspartners
För att vara framgångsrik i rollen behöver du:
• Ha en relevant utbildning inom lön eller flera års arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
• Ha erfarenhet av administrativt arbete inom HR området, gärna inom systemen SAP och Workday.
• trivas med att arbeta mot deadlines och ha ett varierat arbete
• Har vana att arbeta självständigt och driva dina egna frågor
• Ha erfarenhet av operativt lönearbete med kundsupport
• en god kommunikationsförmåga med flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift
•
Ersättning Fixed salary
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "406747".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Siemens AB (org.nr 556003-2921)
Arbetsplats Siemens
Jobbnummer 8473731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.