Vi söker verksamhetskoordinator i Lomma

Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO / Organisationsutvecklarjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Lomma, Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO i Lomma

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang.

Socialförvaltningen är en av fyra förvaltningen i Lomma kommun. De senaste åren har vi påbörjat en stor förändringsresa där vi synar vår organisation, arbetskultur och struktur för arbetet, allt för att säkerställa bästa möjliga leverans till våra medborgare.

På socialförvaltningen i Lomma kommun tillhör du alltid en helhet och det är tillsammans som vi arbetar för att utveckla våra verksamheter. Vi vet att vi erbjuder ett omväxlande uppdrag i en roll som har stor betydelse för våra medborgare. Vi vet också att det finns utmaningar och vi har valt att anta dem. Är du sugen på att vara med på vår resa?


Publiceringsdatum
2022-04-05

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Ansvara för vår Vikariebank och rekrytera samt följa upp vikarier.
• Arbetsgivarens kontaktperson till Vård- och omsorgscollege och utbildare.
• Ansvarar för fördelning av praktikplatser.
• Administrativt stöd till avdelningschefen och äldreomsorgens ledningsgrupp.
• Bokningar, beställningar och övrig administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som värdesätter möjligheten till nytänkande, förändring och att påverka. Du är en kreativ och ansvarstagande serviceperson som på egen hand kan identifiera behov av stöd och hjälp. Du är kittet mellan olika, såväl interna som externa aktörer.
För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du ha god pedagogisk förmåga, vara en god organisatör som kan jobba strukturerat och systematiskt. Arbetet ställer också höga krav på självständighet och egen initiativförmåga.

Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med både interna och externa parter. Känner du igen dig i vår beskrivning och vårt sätt att jobba, har du en spännande möjlighet hos oss.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i administration, planering, koordinering eller liknande. Det är meriterande om du även har utbildning eller erfarenhet inom ekonomi samt arbetsrätt och kan jobba med nyckeltal och ekonomisk samt annan uppföljning. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete från verksamhet inom sjukvård alternativt vård och omsorg.

Det är meriterande om du har kunskap i olika system tex. Visma, Time care, Mobil Omsorg och Life care och Procapita.

Som person ser vi att du är en relationsskapare och brobyggare. Det vill säga du får till givande gränsöverskridande samarbete. Vidare kräver arbetet att du har en helhetssyn samt att du har en analytisk och strategisk förmåga.

Vi erbjuder plats i en kreativ och ambitiös ledningsgrupp i rörelse. Tillsammans har vi fokus på de invånare som behöver vård och omsorg. Tillsammans bygger vi en äldreomsorg som ska bli en av de bästa i Sverige. Tillsammans skapar vi en arbetsplats att längta till, där delaktighet, engagemang, glädje och professionalitet råder.

Tjänsten innebär unika möjligheter att påverka i en dynamisk bransch där välfärdsteknologin är på frammarsch. Tillsammans driver vi det gemensamma kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt för dem vi är till för. För att lyckas med uppdraget som verksamhetskoordinator drivs du av viljan att utveckla och kvalitetssäkra äldreomsorgen tillsammans med kompetenta kollegor.

Du är direkt underställd och rapporterar till avdelningschef och ingår i dennes ledningsgrupp. Du kommer ha mycket nära samarbete med kvalitetstrateger och annan administrativ personal inom avdelningen. Tillsammans är ni avdelningens viktiga stödfunktioner för att säkerställa processer, rutiner och planer.

ÖVRIGT
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61-2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lomma kommun (org.nr 212000-1066)

Arbetsplats
Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO

Kontakt
Anna-Maria Banck, Avdelningschef
0733-41 16 68

Jobbnummer
6508482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO: