Vi söker VD-assistent/administratör till Stockholmshems VD-stab

AB Stockholmshem, VD-stab / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem, VD-stab i Stockholm

Är du en strukturerad person som är bra på att prioritera? Vill du arbeta med administrativt arbete på ledningsnivå? Trivs du med att ta egna initiativ och vill jobba i ett lag som har roligt på jobbet? Då kanske du är vår nya VD-assistent och administratör på Stockholmshems VD-stab!

Vill du vara med att utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och förvalta hållbara bostäder och bostadsområden åt alla stockholmare.

Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi gör varandra bättre varje dag? Då är du välkommen att söka.

Ditt uppdrag

Som administratör på bolagets VD-stab är du VD:s assistent och arbetar i staben med administrativt arbete på högsta nivå. I rollen arbetsleds du av såväl bolagets VD som chefen för VD-staben.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

VD-assistent
Styrelseadministration
Diarieföring/arkivombud
Kalendrar, konferenser, mötesbokningar mm
Kontakt med Bolagsverket och andra myndigheter
Handlägga resor inom bolaget
Fakturahantering

Du har din placering på VD-staben och du rapporterar till chefen för staben. Här arbetar specialister och utredare inom juridik, säkerhet och hyresförhandling och enheten består av nio personer. Stabens uppdrag är att hålla samman bolagsövergripande frågor i nära samarbete med bolagets avdelningar och enheter. Vi finns på Hornsgatan 128 på Södermalm.

Vem är du?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete på hög nivå, gärna i både offentlig och privat sektor. Du har arbetat med diariehantering och har goda kunskaper i officepaketet. Eftergymnasial utbildning inom administration eller fastighetsförvaltning är meriterande och vi ser gärna att du har arbetat som sekreterare eller assistent på ledningsnivå.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som är strukturerad och serviceinriktad. Du kan prioritera, är effektiv och har lätt för att anpassa dig till förändringar. Att ta eget ansvar för din arbetssituation och delta i avdelningens utveckling är självklart för dig. Då rollen innebär många kontakter så vill vi att du har mycket god samarbetsförmåga och att du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. En nypa humor och en portion självdistans gör jobbet lättare.

Stockholmshems målsättning är att spegla mångfalden i staden och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Vi erbjuder dig

Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Vi tycker om människor och har roligt på jobbet. Ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla får du på köpet.

Publiceringsdatum
2020-10-28

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 6 november 2020. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Ljungkvist, Chef VD-stab på tel. 08-508 39 114. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jenny Lins, HR-partner på tel. 08-508 39 127. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Stockholmshem

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med ca 28.000 lägenheter och närmare 60 000 hyresgäster. Här arbetar drygt 350 personer. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Stockholmshem, VD-stab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/4770".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Stockholmshem (org.nr 556035-9555)

Arbetsplats
AB Stockholmshem, VD-stab

Jobbnummer
5419235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem, VD-stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem, VD-stab: