Vi söker undersköterska till Hemtjänst Hjortsberg, Falkenbergs egenregi

Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Falkenberg
2023-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker undersköterska till Hemtjänst Hjortsberg, Falkenbergs egenregi" (publicerad 2024-04-03) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen i Falkenberg, Hylte eller i hela Sverige

Vi på Hjortsbergs hemtjänst arbetar tillsammans och hjälper varandra över gränserna när det behövs. Till din hjälp i ditt arbete finns flera professioner, såsom enhetschef, teamsamordnare, undersköterska, sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut.
Vårt fokus ligger på att göra det som är bäst för att brukaren ska känns sig trygg i sitt hem. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Publiceringsdatum
2023-11-30

Arbetsuppgifter
Du arbetar som undersköterska i brukarens eget hem och ger vård, omsorg och service enligt beviljat bistånd. Du arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt med tonvikt på värdighet och välbefinnande för brukaren. Du ska tillvarata och stimulera den enskildes resurser och utföra sjukvårdande uppgifter efter delegering av legitimerad personal. Här arbetar du med kollegor som har god erfarenhet och kompetens från vård- och omsorgsarbete.

Kvalifikationer
Du är utbildad undersköterska och kan uppvisa ett bevis ifrån socialstyrelsen att du har rätt att använda titeln. Väntar du fortfarande på ditt bevis behöver du kunna uppvisa att du har en godkänd undersköterskeutbildning samt att du ansökt om och väntar på ditt bevis ifrån socialstyrelsen.

Vi söker dig som har intresse av att vara med och skapa och bibehålla en verksamhet där vi arbetar utifrån våra brukares hälsa och livsvillkor. Du är genuint intresserad av att möta människor i behov av vård och omsorg. För att trivas hos oss behöver du vara flexibel och ha intresse av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du är ansvarsfull, har förmåga att planera och organisera ditt arbete och har lätt för att samarbeta. Du är glad och positiv och har förmåga att anpassa dig till oväntade situationer. Du är initiativrik och lyhörd för brukarens behov och känner en självklar respekt för dina medmänniskor.

Då vi enligt lag är skyldiga att dokumentera är det av stor vikt att du har datorvana samt kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Känner du igen dig? Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet eftersom det spelar en avgörande roll i våra brukares vardag.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3159-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Camilla Wallgren
072-368 66 10

Jobbnummer
8298072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen: