Vi söker två handläggare till Offentligrättsliga enheten

Kammarkollegiet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Rättsavdelningen på Kammarkollegiet består av fem enheter och ca 80 medarbetare.
Vi söker två resehandläggare till Offentligrättsliga enheten som har cirka 20 medarbetaren och ansvarar för handläggning och beslut i ärenden av offentligrättslig natur.

Enheten har flera olika uppgifter, bl.a. beslut om resegarantier, trossamfunds - och vigselrättsfrågor, fastställa avgiftssatsen för begravningsavgift, auktorisera tolkar och translatorer, ha tillsyn över politiska partiers finansiering samt godkänna nämnder för alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden.

Publiceringsdatum
2018-02-22

Dina arbetsuppgifter
Alla aktörer med verksamhet som omfattas av resegarantilagen ska ställa resegaranti. Kammarkollegiet beslutar om garantibeloppens storlek. Din huvudsakliga uppgift är att handlägga ärenden utifrån de regler som gäller för resegarantiområdet. Arbetet innefattar både rutinartade och kvalificerade uppgifter, allt från att diarieföra handlingar till att fatta beslut. En stor del av arbetet går också ut på att informera om lagstiftningen via mejl och telefon. Då en ny resegarantilag förväntas träda ikraft 2018 kommer arbetsuppgifterna även att innefatta ett förändringsarbete.

Kvalifikationer
Du ska ha:

• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning.

• Minst två års aktuell erfarenhet av handläggande uppgifter inom offentlig verksamhet.

Du bör ha:

• Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.

• Goda kunskaper i Excel och lätt att ta till dig olika datasystem.

Dina personliga egenskaper
Som person är du självständig, ansvarstagande, noggrann, effektiv och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga och är en flexibel person som snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Anställningarna är tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via Kammarkollegiet/Lediga tjänster, inklusive CV och personligt brev, senast den 8 mars 2018. Ange dnr 2.2.2-2395-18

Kontakt
Ulf Rehnberg, telefon 08-700 08 36
Ulrika Hahn, handläggare, telefon 08-700 08 65
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet är den lilla myndigheten med de stora uppdragen. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
10315 Stockholm

Kontorsadress
Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm

Jobbnummer
3981711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: