Vi söker två handläggare till Offentligrättsliga enheten
Kammarkollegiet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Rättsavdelningen på Kammarkollegiet består av fem enheter och ca 80 medarbetare.
Vi söker två resehandläggare till Offentligrättsliga enheten som har cirka 20 medarbetaren och ansvarar för handläggning och beslut i ärenden av offentligrättslig natur.
Enheten har flera olika uppgifter, bl.a. beslut om resegarantier, trossamfunds - och vigselrättsfrågor, fastställa avgiftssatsen för begravningsavgift, auktorisera tolkar och translatorer, ha tillsyn över politiska partiers finansiering samt godkänna nämnder för alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden.
Publiceringsdatum2018-02-22Dina arbetsuppgifter Alla aktörer med verksamhet som omfattas av resegarantilagen ska ställa resegaranti. Kammarkollegiet beslutar om garantibeloppens storlek. Din huvudsakliga uppgift är att handlägga ärenden utifrån de regler som gäller för resegarantiområdet. Arbetet innefattar både rutinartade och kvalificerade uppgifter, allt från att diarieföra handlingar till att fatta beslut. En stor del av arbetet går också ut på att informera om lagstiftningen via mejl och telefon. Då en ny resegarantilag förväntas träda ikraft 2018 kommer arbetsuppgifterna även att innefatta ett förändringsarbete.
Kvalifikationer Du ska ha:
• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning.
• Minst två års aktuell erfarenhet av handläggande uppgifter inom offentlig verksamhet.
Du bör ha:
• Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.
• Goda kunskaper i Excel och lätt att ta till dig olika datasystem.
Dina personliga egenskaper Som person är du självständig, ansvarstagande, noggrann, effektiv och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga och är en flexibel person som snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningarna är tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Så ansöker du Välkommen med din ansökan via Kammarkollegiet/Lediga tjänster, inklusive CV och personligt brev, senast den 8 mars 2018. Ange dnr 2.2.2-2395-18
KontaktUlf Rehnberg, telefon 08-700 08 36
Ulrika Hahn, handläggare, telefon 08-700 08 65
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrig information Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet är den lilla myndigheten med de stora uppdragen. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
10315 Stockholm
KontorsadressKammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
Jobbnummer 3981711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.