Vi söker två Finance Assistants AR & AP!

SNA Europe (Industries) AB / Ekonomiassistentjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SNA Europe (Industries) AB i Lidköping, Ovanåker, Bollnäs eller i hela Sverige

SNA Europe tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Våra produkter är utformade för yrkesverksamma branscher, allt från bilindustri och luftfart till landskapsarkitektur och vingårdar. I över 165 år har vi tagit fram och introducerat de mest avancerade verktygen i världen och idag ligger vårt främsta fokus på europeisk tillverkning, försäljning och distribution och vår närvaro sträcker sig brett globalt: från Santiago, Chile, till Auckland, Nya Zeeland. Och våra värderingar grundar sig i att vi alltid ser oss som ett lag med stort fokus på säkerhet. Våra partnerskap bygger på samarbeten och vi sätter alltid långsiktiga relationer i första rummet. Vi behöver nu förstärkningar till vår ekonomiavdelning i Lidköping!

Om ekonomiavdelningen SNA Europe Nordics, Lidköping
Ekonomiavdelningen handhar åtta olika bolag; fem svenska bolag och tre nordiska bolag vars verksamhet utgörs av produktion, försäljning samt holding-verksamhet.
Ekonomiavdelningens övergripande ansvarsområden inkluderar löpande bokföring; hantering av leverantörs- och kundreskontra; kassa/bank & likviditetsuppgifter; avstämningar avseende lager och anläggningstillgångar; moms & skattehantering; månads- och årsbokslut; prognoser, analyser/controlling; diverse administrativa uppgifter.
Vår ekonomiavdelning om 14 personer består av tre delar; redovisningsavdelning, controllingavdelning samt intern kontroll. Befattningen som Finance Assistant AR & AP är en del av redovisningsavdelningen - hit söker vi nu på grund av avgång samt föräldraledighet två nya duktiga medarbetare. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra är ett föräldravikariat på 13-14 månader.

Om tjänsten som Finance Assistant AR & AP
(Ekonomiassistent Kund- och Leverantörsreskontra)
Som Finance Assistant AR & AP är man en del av ett team om fyra personer. De arbetsuppgifter och ansvarsområde man har behärskas av samtliga i teamet vilket medför en stabilitet o trygghet i arbetsflödet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innehålla bland annat:
Hantering av kund- och leverantörsreskontraflöde inklusive tillhörande processer och avstämningar
Redovisningsmässig hantering/avstämning av kassa/bank samt övrig löpande redovisning
Arbete med momshantering inklusive avstämning, uppföljning och deklaration samt tillhörande periodisk sammanställning och intrastat. Även avstämning/utredning av skattekonto
Kontroll/uppföljning/utredning av diverse förekommande förfrågningar avseende ovan nämnda huvuduppgifter och/eller andra redovisningsflöden
Delaktig i arbetet kring månads-, kvartals- och årsbokslut
Framtagning/analys av diverse rapporter och statistik löpande och/eller på förekommen anledning
Besvara förfrågningar som uppkommer vid externa och interna revisioner samt framtagande av efterfrågat material och rapporter i detta syfte
Övriga diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Kommunikation och samarbete
Ett nära samarbete med övriga kollegor inom ekonomiavdelningen krävs för att avdelningen ska fungera optimalt. Varje enskild individ på vår avdelning ska verka för ständig förbättring och medverka till att ekonomiavdelningens gemensamma prestation ständigt levererar med så hög kvalitet som möjligt.

Vi söker dig som...
Har en eftergymnasial ekonomutbildning tillika någon form av ekonomi/redovisningsutbildning eller motsvarande kompetens. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt har lätt för att se utvecklings- och förbättringsmöjligheter i ditt dagliga arbete. Då tjänsten kräver nära kontakt och samarbete med både interna och externa intressenter behöver du även vara servicemedveten/kundorienterad och vara en lagspelare med god kommunikationsförmåga.
Då ekonomiavdelningen även har nära kontakt med utländska intressenter krävs att du obehindrat kommunicerar på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Mycket god kunskap i Excel och övriga Office program är även viktiga egenskaper du besitter.

Vad SNA Europe erbjuder dig
På SNA Europe erbjuds du en spännande och utvecklande roll i en arbetsmiljö där samarbete står i centrum. Vi erbjuder behovsanpassad kompetensutveckling. För rätt person finns stora möjligheter att växa inom bolaget såväl nationellt som internationellt. Det internationella samarbetet, flexibiliteten i arbetstider samt en omväxlande och ständigt utvecklande organisation profilerar SNA Europes kontor i Lidköpings centrum på Fiskaregatan 1.
Är du sugen på nästa äventyr och vill utvecklas inom ett internationellt företag? Skicka in din ansökan innan 2021-11-19, men vänta inte då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig.
Välkommen att skicka in Din ansökan med personligt brev och meritförteckning.

Publiceringsdatum
2021-10-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-19

Adress
Sna Europe (Industries) AB
Fiskaregatan 1
53130 LIDKÖPING

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sna Europe (Industries) AB (org.nr 556289-4294), https://www.bahco.com/se_sv/
Fiskaregatan 1 (visa karta)
531 30  LIDKÖPING

Ansökan
E-post: Herman.henriksson@snaeurope.com

Arbetsplats
SNA Europe Industries AB (PU Metal Saws)

Kontakt
Accounting and Consilidating Manager
Ulrika Hermansson
Ulrika.hermansson@snaeurope.com
0510-790 827

Jobbnummer
6063646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SNA Europe (Industries) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SNA Europe (Industries) AB: