Vi söker två enhetschefer som vill vara med och skapa framtidens omsorg!

Klippans kommun, VO Äldreomsorg / Sjukvårdschefsjobb / Klippan
2025-12-08


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klippans kommun, VO Äldreomsorg i Klippan

I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter.

Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete.

Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete.

Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan!

Publiceringsdatum
2025-12-08

Arbetsuppgifter
Enhetschef till Hemvården Ljungbyhed

Vill du leda ett engagerat team och utveckla hemvården med fokus på kvalitet och trygghet?

Vi söker en tydlig, strukturerad och prestigelös ledare som tillsammans med cirka 30 medarbetare vill skapa en modern och hållbar hemvård. Hos oss får du möjlighet att driva utveckling och bidra till en arbetsmiljö där både brukare och medarbetare trivs. Klippans kommun placerade sig på plats 8 i årets Hemtjänstindex av Sveriges 290 kommuner något vi är mycket stolta över!

Vi vill att du börja hos oss under våren 2026.

Enhetschef till nytt vårdomsorgsboende i Klippan

Vill du ta dig an ett spännande och utvecklande uppdrag där du får vara med från start? Vi söker nu en modig, innovativ och erfaren enhetschef som vill leda arbetet med att öppna och utveckla ett helt nytt boende för äldre med kognitiv svikt och somatisk sjuka. Personalansvaret omfattar boendets personal samt vår personal som arbetar ständig natt på vårt nya boende och på övriga arbetsplatser på Åbyhem.

Boendet i Klippan håller på att renoverats och byggts om för att erbjuda moderna, toppkvalitativa lägenheter och gemensamma utrymmen med 20 platser. Vi har investerat i den senaste tekniken för att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra brukare nu behöver vi dig som kan ta verksamheten till nya höjder! Boendet öppnar i september, och vi vill ha dig på plats under våren/sommaren 2026.

Om uppdraget för båda tjänsterna

Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att driva, leda och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och styrdokument. Du säkerställer att våra brukare får omvårdnad av hög kvalitet, anpassad efter ett personcentrerat arbetssätt.

Rollen som enhetschef innebär:

• Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar.

• Planering, utveckling och uppföljning av verksamheten.

• Kvalitets- och utvecklingsarbete.

• Samverkan med interna och externa aktörer, där anhöriga är en viktig del

• Att omsätta visioner och mål till praktisk verklighet

Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp och arbetar nära din verksamhetschef, övriga enhetschefer och verksamhetsområdets kvalitetsutvecklare. Tillsammans har ni ett gemensamt ansvar för helheten och får stöd av flera funktioner inom förvaltningen. Du kommer även att ingå i funktionen Chef i beredskap.

Kvalifikationer
Vem söker vi?

Vi letar efter en erfaren och trygg ledare som har förmågan att inspirera, skapa engagemang och bygga starka team. Du är strukturerad, har god organisatorisk förmåga och drivs av att utveckla verksamheter med fokus på kvalitet och innovation.

Vi ser att du har:

• Högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Erfarenhet av ledarskap, gärna inom äldreomsorg.

• Kunskap om arbete med personer med kognitiv svikt och somatiska sjukdomar (meriterande).

• Erfarenhet av budgetarbete, socialtjänstprocessen och arbete i en politiskt styrd organisation (viktigt).

• B-körkort (krav).

• Du har god IT-vana och är bekväm med att arbeta i flera digitala system.

Vi värdesätter att du:

• Har förmåga att sätta mål, skapa riktning och motivera dina medarbetare.

• Kan delegera, ge stöd och skapa förutsättningar för utveckling.

• Är beslutsför och initiativrik både självständigt och i samarbete med andra.

• Har god samarbetsförmåga, lyssnar aktivt och visar empati och respekt.

• Är prestigelös och uppmärksammar andras insatser.

• Är kreativ och innovativ du ser möjligheter, hittar nya lösningar och driver förbättringsarbete.



Varför välja oss?

• Möjlighet att påverka och forma arbetssätt och kultur.

• Ett nära och stödjande ledningsnätverk.

• En arbetsgivare som satsar på innovation och kvalitet i omsorgen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju samt tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. När du ansöker ska du endast bifoga ditt CV och relevanta betyg/intyg. Du kommer eventuellt att få besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning.

Vi använder inte personligt brev i vår rekryteringsprocess.

Fackliga företrädare nås genom kommunens kundtjänst på 0435-280 00.

Vi vill att du bifogar betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i din digitala ansökan. Om du blir kallad till intervju ska du även kunna visa upp giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon, om detta är ett krav för tjänsten.

För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.

Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Vi tillämpar individuell och jämlik lönesättning beroende på erfarenhet, kompetens och marknadsläge.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C292167-2025-1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klippans kommun (org.nr 212000-0928)

Arbetsplats
Klippans kommun, VO Äldreomsorg

Kontakt
Verksamhetschef
Ingela Holmström
ingela.holmstrom@klippan.se
0435-28339

Jobbnummer
9633975

Prenumerera på jobb från Klippans kommun, VO Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klippans kommun, VO Äldreomsorg: