Vi söker två Brand Activation Managers till Synoptik och Smarteyes!

Synoptik Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes del av samma familj. Tillsammans har vi ett starkt erbjudande med två kompletterande varumärken. Nu söker vår gemensamma marknadsavdelning två Brand Activation Managers, en för Synoptik och en för Smarteyes, som ska leda varumärkesarbetet på en spännande resa.

Vad innebär det att vara Brand Activation Manager för Synoptik och för Smarteyes?

Som Brand Activation Manager är du en nyckelperson som leder och koordinerar arbetet i olika kommunikationsuppdrag och projekt riktade mot våra kunder med målsättning att skapa lönsam tillväxt samt varumärkeskännedom för respektive varumärke. Ditt övergripande arbete består i att, i samråd med Marketing Manager, ta fram och implementera en aktivitetsplan för att värva nya kunder till Synoptik respektive Smarteyes baserat på analys av den svenska marknaden och insikter från Synoptiks och Smarteyes respektive målgrupper.

Du arbetar i nära samarbete med våra externa partners vilket bland annat innefattar reklam- och mediabyråer och internt med säljorganisationen, supply chain och finance samt centrala marknadsfunktioner (CRM, E-commerce, performance marketing) med att ta fram marknadsaktiviteter för butik samt digitala kanaler. Du har budgetansvar för delar av den totala marknadsbudgeten.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Planering, genomförande och uppföljning av nationella säljdrivande kampanjer i linje med övergripande plan och varumärkesstrategi

• Planering och framtagning av koncept och material för butiksaktiviteter i linje med övergripande varumärkesstrategi samt genomförande av butiksaktiviteter enligt plan

• Mediaplanering, aktivering och optimering

• Planering och framtagning av marknadsaktiviteter och lokalt mediestöd vid behov

• Löpande uppföljning och utvärdering



Vem är du?

Hos oss får du ett varierande jobb med stora påverkansmöjligheter i en internationell organisation. Det innebär att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där det händer mycket. För oss är personligheten viktig och vi ser att du är nyfiken med ett prestigelöst förhållningssätt och ser hellre möjligheter än problem. Du trivs av att arbeta med många kontaktytor, har lätt för att samarbeta och är van att arbeta tvärfunktionellt och får energi av att ha flera olika projekt i gång samtidigt. Du är lösningsorienterad, affärs- och lönsamhetsdriven och har förmåga att sätta ditt uppdrag i ett större perspektiv och se till organisationen som helhet.



Kvalitikationer och utbildningskrav:

• Du har en högskoleutbildning inom företagsekonomi, som civilekonomexamen eller liknande

• 5+ års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter

• Du är analytiskt lagd och har god affärsförståelse

• Du har god förståelse av varumärkesarbete såväl som performance marketing, CRM

• Du har ledarerfarenhet och stor vana av "stakeholder management"

• Du har vana att driva flera parallella projekt i samarbete med externa byråer

• Du är en mycket van projektledare av kommunikationsprojekt

• Du har en god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i tal och skrift



Sök tjänsten redan idag!

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete. På kontoret är vi ca 30 medarbetare varav marknadsteamet består av sju andra kollegor.

Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Marielle Wernoltz, Marknadschef på 070-190 11 18



Om Synoptik och Smarteyes

Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.

Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.



Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsmiljö och kultur där medarbetarna trivs.

För mer information, se www.synoptik.se samt www.smarteyes.se

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)

Kontakt
Brand & Communications Manager
Marielle Wernoltz
mar@synoptik.se
070 190 11 18

Jobbnummer
8431788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synoptik Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synoptik Sweden AB: