Vi söker timanställda till våra beställningscentral!

Hallandstrafiken AB / Kundservicejobb / Falkenberg
2021-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker timanställda till våra beställningscentral!" (publicerad 2022-12-27) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallandstrafiken AB i Falkenberg

Vi behöver stärka upp med fler timanställda och vi söker nu timanställda till vår beställningscentral på Hallandstrafiken!
Du gillar
att möta och hjälpa människor
att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
att bidra till ett mer hållbart Halland

Är det check på dessa punkter så har du ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss som timmis!
Beställningscentralen
Vi fungerar som bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresorna i Laholms, Halmstad, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Du kommer som beställningsmottagare att ta emot inkommande samtal. Din uppgift blir att hjälpa kunderna på bästa sätt med deras frågor och önskemål samt att erbjuda dem service när det gäller bokning av resor. Telefonen och datorn blir dina främsta arbetsredskap. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Vi kommer att anställa omgående, efter årsskiftet. Hur många uppdrag/pass du får som timmis kan vi aldrig garantera. Men erfarenheten visar att mellan ett och tre pass per vecka är normalt för en timmis. Till denna timanställningen krävs det att du kan arbeta heltid, måndag-fredag, under 3 veckor med start v 5.

Publiceringsdatum
2021-12-21

Kvalifikationer
För att jobba i vår Beställningscentral krävs det att du har minst gymnasieutbildning. Då du kommer att ha stor kontakt med kunder, kollegor och chefer internt samt samarbetspartners runt om oss, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det gäller att du, förutom att du är noggrann och mycket serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är engagerad i det du har för händerna. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. Men kanske viktigast av allt är att du alltid har allt fokus på kunden och viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
Vårt erbjudande
Alla anställningar hos oss på Beställningscentralen börjar med en introduktionsutbildning på heltid, för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter. Här får du en grundlig introduktion i alla arbetsuppgifter, de system och verktyg vi arbetar med. Utbildningen är en viktig satsning vi gör för våra nya medarbetare. Du måste kunna delta på heltid under denna utbildning för att kunna bli aktuell för tjänsten.
Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen, granne med gamla tågstationen. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt! Under pandemin bedrivs delar av avdelningens arbete på distans.
Övrigt:
Vi har löpande urval så skicka snarast in din ansökan via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 9 januari 2022. Märk mailet med "Tim Beställningscentralen".
Välkommen med din ansökan!
Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
Under 2020 har världspandemin påverkat resandet med kollektivtrafiken mycket kraftigt och resandet har därför minskat under 2020. Under 2020 gjordes cirka 12 miljoner resor, 2019 gjordes nära 20 miljoner resor med Hallandstrafiken. Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.

Idag är vi nära 90 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09

Adress
Hallandstrafiken AB
Holgersgatan 29
31123 FALKENBERG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Tim Beställningscentralen".

Arbetsgivare
Hallandstrafiken AB (org.nr 556225-2998)
Holgersgatan 29 (visa karta)
311 23  FALKENBERG

Ansökan
E-post: rekrytering@hlt.se

Kontakt
Avdelningschef
Åsa Karlsson
asa.karlsson@hlt.se

Jobbnummer
6198084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallandstrafiken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallandstrafiken AB: