Vi söker teamleader till back-office

Maxkompetens Stockholm / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker teamleader till back-office inom finansiering/leasing

Publiceringsdatum
2011-03-09

Arbetsuppgifter
Till vår kund - Grenkeleasing söker vi nu en driven teamleader som har tidigare erfarenhet från finansierings- eller leasingbranschen företagets back-officefunktion.
Grenkeleasing har i snart 30 år försett den europeiska marknaden med leasing- och finansieringslösningar. Bolaget har idag verksamhet på 45 platser i 17 europeiska länder och är ett tyskt bolag som ständigt expanderar.
Grenkeleasing arbetar efter ledorden snabbhet, service och effektivitet och hjälper sina kunder med att förenkla försäljningen genom olika finansieringslösningar för slutkund.
Till bolagets Sverigekontor behövs nu förstärkning av en teamleader till back-office. Idag arbetar sex personer på back-office och ditt arbete blir att driva, stötta, leda och motivera teamet för att tillsammans kunna uppnå önskade resultat.
I det dagliga arbetet ingår bl.a. att besvara förfrågningar, hantera avtalsaktiveringar och uppsägningar, ha kontakt med inkassobolag, leverantörer och kunder. Du arbetar också med rapportering till ekonomiavdelningen i Tyskland. Ditt huvudsakliga ansvar är att driva avdelningen framåt genom att leda och fördela arbetet utifrån företagets bästa.
På Sverigekontoret arbetar idag 10 personer och bolaget kommer att expandera under 2011.
Du får möjlighet att vara med och utveckla och driva den svenska verksamheten och du arbetar för ett väletablerat och känt varumärke. Grenke sitter i helt nyrenoverade lokaler vid Telefonplan, nära kommunikationer och du arbetar tillsammans med unga, engagerade och drivna kollegor.

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet (från Sverige eller internationellt) av att arbeta med leasing/finansieringslösningar. Det är viktigt att du har förståelse för hela leasingprocessen från leverantörskontakter och kundrelationer till avtalshantering, ?end of lease? och asset management.
Har du tidigare erfarenhet från att leda andra är det meriterande men det viktigaste är att du har förmågan och viljan att driva verksamheten framåt genom att stötta, entusiasmera och leda dina kollegor.
Du har god administrativ förmåga, trivs med att leverera god kundservice och är kommunikativ och prestigelös i ditt sätt.
Engelska är bolagets koncernspråk och du måste därför förutom svenska behärska engelska mycket väl i tal och skrift. Behärskar du även tyska eller franska är det meriterande.
Är du den vi söker och vill du vara den som driver det svenska back-officeteamet i Grenkes utveckling och expansion i Sverige är du välkommen med din ansökan snarast.
Start: 1 april eller enligt överenskommelse
Arbetstid: kontorstid 40 h/vecka
Lön: Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida www.maxkompetens.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Maxkompetens Stockholm

Adress
Maxkompetens Stockholm
11152 STOCKHOLM

Kontorsadress
Herkulesgatan 12
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41013900

Jobbnummer
871337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Stockholm: