Vi söker supporttekniker till produktföretag inom mobilitet!

Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2011-09-29

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Om företaget
Kundföretaget arbetar med framtagning, utveckling och underhåll av mobila system och applikationer. De utför allt själva från grunden till färdig produkt.
I dagsläget är de 13 medarbetare på kontoret i Stockholm men de expanderar kraftigt och söker efter fler nya engagerade medarbetare som vill vara med och bidra till att företaget utvecklas och fortsätter växa. Kundföretaget arbetar med mellanstora och stora kunder och produkten har flera tekniskt avancerade funktioner. Kundföretaget har med sitt nytänkande på några år inom sitt område etablerat sig som den ledande nordiska leverantören av mobiltjänster. De har även ett kontor i Kina, där de också planerar att växa.
Som supporttekniker är du stationerad i Stockholm.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att få en insyn i alla de olika områdena hos vårt kundföretag. Du får utbildning internt i vårt kundföretags produkt för att på sikt kunna bemöta kundernas frågor i din supportroll. Det finns stora utvecklingsmöjligheter inom denna tjänst och du får lära dig väldigt mycket på kort tid. Det du redan kan och det du kommer att lära dig på kundföretaget gör att du är en mycket betydelsefull person på företaget. Det är du som blir kontakten i stor mån ut mot kunderna då de har frågor om produkten.

Profil
Kvalifikationer
Du har ett enormt stort teknikintresse och du har troligtvis programmerat på din fritid.
Du har haft ett sommarjobb eller liknande på ett företag inom support och du är van att arbeta självständigt med problemlösning.

Dina personliga egenskaper
Du är en social, utåtriktad och prestigelös person som brinner för att lära dig nya saker. Intresset för teknik har du med dig sedan lång tid tillbaka och du har alltid velat hänga med i den senaste teknikutvecklingen och lära dig den. Du har en vilja av att lära känna nya människor och du trivs med att ha kundkontakt både via telefon men också i möten. Du är driven och gillar problemlösning. Då kundföretaget arbetar med internationella kunder sker mycket av kommunikationen på engelska varpå du skriver och talar obehindrat på engelska. Slutligen trivs du i en arbetsmiljö med skiftande tempo.
Omfattning: Heltid med start så snart som möjligt.
Lön: Enligt överenskommelse.
Sök tjänsten redan idag då intervjuer kommer att ske löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 498
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Angelica Karlsson, 070 - 766 36 80, angelica@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1042407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: