Vi söker supporttekniker - andra linjens support

Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde

Är du en IT-kunnig problemlösare som gillar att vara länken mellan användaren och tekniken? Då kanske du är vår nästa IT-tekniker som vill jobba i andra linjens support.

Du är inbjuden!

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Med det här jobbet spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda Vi tar ansvar för helheten Vi gör varandra bättre Vi vågar

Välkommen - tillsammans bygger vi Skövde!


Publiceringsdatum
2022-03-17

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker i andra linjens support arbetar du i ett team och fokuserar framförallt på IT-ärenden som på grund av sin komplexitet eller tidsåtgång inte kan hanteras av vår första linje. Du bedömer ärendets karaktär och avgör i vilken kontext ärendet kan lösas så effektivt som möjligt.

Du kommer att vara ett stöd för övriga medarbetare på IT-avdelningen men även direkt till våra kunder. Ibland kan arbetet innebära att du åker ut till verksamheten och hjälper våra kunder på deras egen arbetsplats. Till din hjälp har du alltid hjälpsamma och kompetenta kollegor och dokumentation.

Arbetsuppgifterna i andra linjen är varierande och utmanande då vi har kunder från många olika verksamheter och det finns god möjligheter till utveckling.

Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanande och gemensam.


Kvalifikationer
För att lyckas i uppdraget behöver du ha mycket goda IT-kunskaper. Teamet för andra linjen stöttar hela IT-avdelningen och har en central position men framför allt är ni ett stöd till första linjen. Att hjälpa och ge god service känns helt naturligt för dig och det är här du vill verka. Du behöver också ha förmåga att lyssna, agera bortom det kunden uttrycker och skapa mesta möjliga kundnytta.

Vi ser också att du gillar att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling och aktivt vill vara med och driva vårt ständigt pågående förbättringsarbete.

Vi ser gärna att du har examen från högskola/universitet alternativt annan utbildning eller erfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget.

Du behöver också:
• Ha erfarenhet från arbete med IT-support eller annat IT-relaterat arbete
• Kunna prata och skriva flytande svenska och god engelska
• Ha pedagogisk förmåga och kunna lämna tydlig information och klara besked
• Kunna prioritera och behålla lugnet även i stressade situationer

Tekniska kunskaper
Vi ser att du har goda kunskaper i Microsoft365, administration i Active directory, DNS, Remote Desktop, skrivare, nätverk och/eller kunskaper/certifieringar i Microsofts klient- och serversvit.

Meriterande kunskaper: ITIL, Powershell, Azure, Intune, IIS (Webb), SQL och Airwatch.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1094957".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skövde kommun (org.nr 212000-1710)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Kontakt
Chef Kundstöd IT
Cindy Petersson
cindy.petersson@skovde.se
0500-493690

Jobbnummer
6445578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling: