Vi söker studenter till vår kundservice inom försäkring
Länsförsäkringar Östgöta / Bankjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Östgöta i Linköping,
Motala,
Norrköping eller i
hela Sverige Studerar du på universitet eller högskola och söker ett lärorikt sommarjobb som sedan blir ett extrajobb kvällar och helger till hösten? I den här rollen kommer du att ha mycket kundkontakt, arbeta mot uppsatta mål och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse.
Tillsammans i teamet arbetar ni för att på bästa sätt hjälpa våra privata försäkringstagare. Du kommer främst att ta emot inkommande samtal men du kommer även att ringa kundvårdande samtal till våra befintliga kunder och då erbjuda dem försäkringslösningar och rådgivning. Jobbet erbjuder alltså en mix av kundservice och försäljning med målet att våra privata försäkringskunder ska vara rätt försäkrade utifrån deras individuella behov. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är viktiga mätetal.
Vi är såklart måna om att du ska känna dig trygg in din roll och att du ges rätt förutsättningar för att lyckas. Inledningsvis kommer du därför få en sex veckors lång introduktionsutbildning då det är av stor vikt att du tillgodogör dig kunskaper om våra försäkringsprodukter och dess villkor.
Vem är du?
Vi söker dig som är eftergymnasial student med minst två år kvar av dina studier.
För att vara aktuell för tjänsten krävs:
Att du kan medverka under utbildningsveckorna på 6 veckor dagtid.
Att du kan arbeta heltid i sommar
Att du kan arbeta 10h/vecka i höst fördelat på kvällar och helger
Att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, annan språkkompetens värdesätts också.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta mot tydligt uppsatta mål i en kundnära roll så är det meriterande men vi tror att det är din potential och dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. Vi söker dig som levererar service i världsklass genom att visa kunden ett genuint intresse för att identifiera kundens behov och skapa värde. Du drivs av att prestera och att jobba mot tydligt uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Mer information
Du kommer om du uppfyller kraven att få en länk till Assessios arbetspsykologiska test som vi, tillsammans med din ansökan och urvalsfrågor, använder när vi ska göra urval. Länsförsäkringar Östgöta använder sig av test i urvalsprocessen då det mäter egenskaper som är relevanta för tjänsten. Detta test kan hamna i din skräppost så håll gärna extra koll där. Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i form av belastningsregister, intyg hos finansinspektionen och kreditupplysning på våra slutkandidater.
Vill du veta mer kontakta chef Cecilia Illertz, 013-29 04 47 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, är Jens Wäppling 013-29 05 83.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivare Länsförsäkringar Östgöta (org.nr 522001-1224)
Platensgatan 11 (
visa karta)
581 04 LINKÖPING
Jobbnummer 8459388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.